نسخه چاپی

عضو كمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

اقتصاد مقاومتی باعث بی تاثیری شكست مذاكرات بر دلار را خواهد شد

عکس خبري -اقتصاد مقاومتي باعث بي تاثيري شکست مذاکرات بر دلار را خواهد شد

موسی الرضا ثروتی گفت:در صورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ، برفرض عدم پیشرفت مذاكرات هسته ای، هیچ گونه تاثیری در سیاستهای ارزی و قیمت دلار نخواهد داشت .

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما با بیان آنکه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید هرچه زودتر به مرحله اجرا درآید، گفت: با توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند. در صورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ، برفرض عدم پیشرفت مذاکرات هسته ای، هیچ گونه تاثیری در سیاستهای ارزی و قیمت دلار نخواهد داشت .
وی افزود: به هر جهت وقتی روند مذاکره سخت شود برمسایل اقتصادی ما بی تاثیر نیست. لذا با توجه به اینکه نیازهای ارزی ما به طرق مختلف با صادرات غیر نفتی انجام می گیرد موثر است.
ثروتی با اشاره به کاهش قیمت نفت خاطر نشان کرد: تنش ها و کاهش قیمت نفت هم خیلی در برنامه اقتصاد ما تاثیر گذار نیست. همان طور که می دانید آمریکا و عربستان یک جنگ سردی را بر علیه ایران و روسیه آغاز کرده اند و به دنبال کاهش قیمت نفت هستند .
وی یادآور شد : الان دربازار های جهانی قیمت نفت 20 دلار سقوط کرده است. از 105 دلار به 85 دلار رسیده است . البته این مساله می تواند اقتصادهای نو پا را در کشورهای تولید کننده نفت را آسیب برساند. در کشور ما هم منجر به کاهش درآمد می شود ، ولی اگر ما سیاستهای اقتصاد مقاومتی را به خوبی و سریع تر اجرا کنیم ؛ این موضوع هم تاثیرگذار نخواهد شد.

۱۳۹۳/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...