نسخه چاپی

فضاسازی رسانه‌ای غرب در آستانه ضرب‌الاجل هسته‌ای

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر، برنامه هسته ای ایران را با كرده شمالی مقایسه كرده و نوشت: شكست مذاكرات هسته ای با كره شمالی باید درسی برای آمریكا در مذاكره با ایران باشد.

به گزارش نما، با نزدیک شدن ضرب الاجل 24 نوامبر برای دستیابی به توافق جامع هسته ای، به نظر می رسد رسانه های غربی، ایجاد موج جدیدی از ایران هراسی را در دستور کار خود قرار داده اند.





هفته گذشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost)، با مقایسه ایران و داعش نوشت: تهدید ایران بسیار بیشتر از داعش است.

پایگاه اطلاع رسانی هیل (Hill)، وابسته به کنگره آمریکا، نیز در ادعایی عجیب، با مربوط کردن برنامه هسته ای ایران به داعش، عنوان کرد: همکاری با ایران در مسئله هسته ای موجب جسور شدن داعش خواهد شد.

چندی پیش نیز، نیویورک تایمز (NYTimes)، با انتشار مقاله ای از یووال استاینیتز، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، توافق با ایران را خطرناک خوانده و عنوان کرد: هیچ شانسی برای رسیدن به توافقی رضایت بخش و مناسب، قبل از ضرب الاجل 24 نوامبر وجود ندارد.





در همین راستا، روز گذشته، پایگاه خبری بیزینس اینسایدر (Businessinsider)، در مقاله ای به قلم تحلیلگر سرشناس خود، مایکل روبین، برنامه هسته ای ایران را با کره شمالی مقایسه کرده و نوشت: شکست مذاکرات هسته ای با کره شمالی باید درسی برای آمریکا در مذاکره با ایران باشد.





در این گزارش آمده است: امروز بیستمین سالگرد امضای توافق نامه هسته ای توسط دولت کلینتون با کره شمالی است. این توافق و عواقب آن، باید درس عبرتی باشد برای تمام کسانی که در دولت اوباما، تمایل به دستیابی به توافق هسته ای، بدون توجه به هزینه های آن دارند.





بیزینس اینسایدر همچنین نوشت: به هر حال، در سال 1994، کاخ سفید خود را متعهد کرد تا با حکومتی سرکش که به دنبال جاه طلبی هسته ای بود، به توافق رسد بدون اینکه به هزینه های این توافق توجه داشته باشد. عملکرد کاخ سفید این اعتقاد را تلقین می کند که دستیابی به یک توافق بد، بهتر از آن است که هیچ توافقی در میان نباشد.





در پایان این گزارش آمده است: نتیجه توافق با کره شمالی یک شکست کامل بود. و اما بیست سال بعد از آن واقعه، اکنون دولت اوباما در حال بوجود آوردن یک فاجعه دیپلماتیک با توافقی دیگر است؛ توافقی که استوارتر از توافق با کره شمالی نیست.

۱۳۹۳/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...