نسخه چاپی

احتمال پخش مسابقات فوتبال در سینماها

نائب رییس انجمن سینماداران درباره‌ اینكه آیا فردا ـ جمعه 19 خرداد ماه ـ با آغاز بازی‌های جام ملت‌های اروپا، سینماها میزبان فوتبال می‌شوند گفت: با توجه به اینكه اسامی یكسری از سینماهای متقاضی را می‌دانیم تاكنون هیچ سینمایی درخواست مجوز از اداره اماكن را نداشته است و در ضمن سینماداران علاقه‌مند هستند،شنبه با اداره كل نظارت و ارزشیابی رایزنی كنند تا خود اداره كل از اماكن مجوز بگیرد.

به گزارش ايسنا، در آستانه‌ آغاز فوتبال جام ملت‌هاي اروپا خبرهايي مبني بر پخش فوتبال از سينماها منتشر شده است، درباره‌ي جزييات بيشتر نمايش فوتبال در سينماها، غلامرضا فرجي ـ نائب رييس انجمن سينماداران گفت: در پي درخواست انجمن سينماداران از اداره‌ي نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي، مبني بر پخش بازي‌هاي جام ملت‌هاي اروپا در سينماها، اين اداره پاسخ مثبت داد.

وي در عين حال گفت: اداره‌ي نظارت و ارزشيابي پخش فوتبال در سينماها را منوط به اخذ مجوز از اداره اماكن كرده و در ضمن سينماها بايد خارج از سانس موظف فوتبال پخش كنند.

نائب رييس انجمن سينماداران درباره‌ي اينكه آيا فردا ـ جمعه 19 خرداد ماه ـ با آغاز بازي‌هاي جام ملت‌هاي اروپا، سينماها ميزبان فوتبال مي‌شوند؟ به ايسنا گفت: با توجه به اينكه اسامي يكسري از سينماهاي متقاضي را مي‌دانيم تاكنون هيچ سينمايي درخواست مجوز از اداره اماكن را نداشته است و در ضمن سينماداران علاقه‌مند هستند،شنبه با اداره كل نظارت و ارزشيابي رايزني كنند تا خود اداره كل از اماكن مجوز بگيرد.

وي تصريح كرد: طبق اين روال و تا آنجاييكه من اطلاع دارم،سينمايي براي فردا از اداره امكان درخواست مجوز نكرده است،بنابراين پخش فوتبال براي فردا امكان‌پذير نيست.

فرجي در پاسخ به اينكه آيا خانم‌‌ها مي‌توانند براي پخش فوتبال وارد سينماها شوند؟گفت: هيچ تبصره‌اي در اين زمينه اداره‌ي نظارت و ارزشيابي اعلام نكرده است.

به گفته‌ي نائب رييس انجمن سينماداران،پرديس‌هاي زندگي،آزادي،ملت،شكوفه،جوان، اركيه ايرانيان از جمله متقاضي اجراي اين طرح هستند.

فرجي به ايسنا گفت: سينماها خارج از سانس موظف مي‌توانند فوتبال پخش كنند و بليت فروشي با قيمت 8 تا 10 هزار تومان انجام خواهد شد.

نائب رييس انجمن سينماداران در پايان در پاسخ به اينكه آيا اجراي طرح پخش فوتبال در سينماها،درپي كم رونق بودن گيشه‌ي سينماهاست،گفت: نه اينگونه نيست ولي پخش فوتبال براي حضور مخاطبان در سينماها بسترسازي مي‌‌كند.

به گزارش ايسنا، در حالي پخش فوتبال در سينماها دوباره در رسانه‌ها مطرح مي‌شود كه سال 89 پس از پخش چند روزه‌ي فوتبال جام ملت‌هاي آسيا از سينماها،پخش آن متوقف شد و عليرضا سجادپور ـ مدير اداره‌ي نظارت و ارزشيابي ـ در گفت‌‌وگويي مطرح كرد: «نمايش فوتبال در سينماها از نظر ما منعي ندارد و بايد مساله سينماداران با فدارسيون فوتبال حل شود.»

وي در همان مقطع گفته بود كه با معاون اداره‌ي اماكن جلسه‌اي داشته‌اند و مشكلي در اين زمينه، حتي درباره‌ي ورود خانم‌ها به سينماهاي نمايش‌دهنده‌ي فوتبال نيست.

اما در همان مقطع «احمدی مقدم» ـ فرمانده نیروي انتظامی- در پي توقف پخش فوتبال در سينماها گفت: «مشکلاتی که در دفعات گذشته در پخش فوتبال در سینماها رخ داد اصلاً‌ خوشایند نبود، بر همین اساس برای پیشگیری از عوارض اخلاقی پخش فوتبال از سینماها ممنوع شد.»

وي همچنين مطرح كرد:« سینماداران باید خود تمهیداتی را برای پخش فوتبال از سینماها اتخاذ می‌کردند تا شاهد بروز این مشکلات نباشیم که از جمله آن تقسیم بندی سینماها و اختصاص آن به زنان و مردان بود.»

احمدی مقدم يادآور شد: « در کشورهای اروپایی مسابقات فوتبال از تلویزیون پخش نمی‌شود و مردم مجبورند برای مشاهده مسابقات فوتبال به سینماها رفته و با پرداخت پول مسابقه را تماشا کنند اما حال که در ایران تمامی مسابقات از تلویزیون پخش می‌شود، نیازی به پخش آن از سینماها نیست.»

با توجه به سابقه‌ي توقف پخش فوتبال در سينماها بايد منتظر بود كه اداره اماكن مجوز پخش را خواهد داد و همچنين فدراسيون فوتبال هم در اين زمينه با سينماداران همكاري خواهد كرد؟

۱۳۹۱/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...