نسخه چاپی

ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت كار‌شناسی در كشور

وزیر دادگستری در جمع كار‌شناسان رسمی دادگستری بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت كار‌شناسی در كشور تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" وزیر دادگستری عصر روز گذشته در مراسم روز کار‌شناس که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، از خدمات کار‌شناسان رسمی دادگستری تقدیر کرد.

وزیر دادگستری در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم و رحلت آیت‌الله مهدوی کنی، خدمات کار‌شناسان رسمی دادگستری در کشور را بسیار ارزنده و قابل تقدیر ارزیابی کرد.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون بیش از ده هزار کار‌شناس رسمی دادگستری در هفتاد و دو رشته مختلف در کشور مشغول فعالیت هستند اظهار داشت: ما از یک مرجعیت والای تخصصی برخورداریم که می‌تواند در عرصه‌های مختلف کشور جایگاه کار‌شناسی را ارتقا بخشد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی ادامه داد: هر کشوری به دنبال تثبیت جایگاه خود و ارتقاء آن است و ما نیز در کشور برای پیشرفت و توسعه نیازمند تحولی بزرگ هستیم و جوانان ما که حدود دو سوم جامعه را تشکیل می‌دهند با روحیه بلندپروازی، شوق حرکت و نیاز به توسعه و همچنین رفاه و همترازی در عرصه جهانی، می‌توانند نقش بزرگی در ایجاد این تحول ایفا کنند.

وزیر دادگستری به جایگاه ویژه و ممتاز کشور اشاره کرد و افزود: باید با استفاده بیشتر از ظرفیت کار‌شناسی موجود در کشور و با تکیه بر سوابق و تجربیات، در مسیر پیشرفت همت نماییم.

وی نگاه دولت به مسایل مختلف را کار‌شناسانه، متکی بر محاسبات دقیق و عاری از پنهان کاری خواند و تصریح کرد: در این دولت برای اولین بار از مجموعه‌های مختلف قوه قضاییه از جمله سازمان ثبت، زندان‌ها و بازرسی برای گزارش دهی و مباحثه دعوت به عمل آمد که نتایج مطلوبی نیز در پی داشته است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در خصوص اقدامات مثبت دولت در مهار تورم و کنترل رشد منفی اقتصادی گفت: در برخی موارد نقد‌ها غیرکار‌شناسی و غیرمنصفانه است و خوشبختانه به ثمر رسیدن طرح سلامت با وجود کمبود منابع و مشکلات فراوان و دستیابی به آمار چهارصد هزار نفری بیمه شدگان از ابتدای سال تاکنون، نشان دهنده تحول به واسطه فضای جدید ایجاد شده است و با این حال اگر دو سال متوالی رشد خوب و مناسبی داشته باشیم تازه به وضعیت سال ۹۰ می‌رسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تعهد را جزوی جدایی ناپذیر از کار‌شناس دانست و گفت: «متخصصی که امانت‌دارانه و وفادارانه به تخصص عمل نمی‌کند، نباید متخصص نامیده شود».

وزیر دادگستری در پایان با بیان این موضوع که در حوزه کار‌شناسی نیز نیاز به جوان گرایی احساس می‌شود تصریح کرد: نقش کار‌شناسی در جایگاه عمومی خود و به ویژه در داوری بسیار مهم است و در این مسیر می‌بایست از نخبگان و جوانان که به دانش روز تسلط دارند بهره گرفته شود تا مرجعیت علمی و تخصصی کشور را به روز کنیم.

۱۳۹۳/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...