نسخه چاپی

پس از گذشت يك سال

پیكر كوهنورد استان مركزی در ارتفاعات دماوند كشف شد

عکس خبري -پيکر کوهنورد استان مرکزي در ارتفاعات دماوند کشف شد

رئیس هیئت كوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مركزی از كشف پیكر یكی از كوهنوردان استان مركزی پس از گذشت یك سال در ارتفاعات قله دماوند خبر داد.

سیامک رضایی امروز در گفت‌وگو با فارس در اراک اظهار داشت: متاسفانه طی حادثه‌ای که در زمستان سال گذشته در ارتفاعات قله دماوند برای چند نفر از کوهنوردان استان مرکزی که قصد تراورس یال داغ به مسیر جنوبی دماوند را داشتند رخ داد منجر به درگذشت یکی از کوهنوردان استان به نام کریم نادعلیان شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه تمامی تلاش‌هایی که در زمان وقوع حادثه از طرف کوهنوردان استان برای پیدا کردن این کوهنورد در محل حادثه انجام شد به علت بدی هوا و بارش‌های شدید با شکست روبرو شد تا این مهم به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی کوهنوردان و هیئت کوهنوردی استان باقی بماند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مرکزی ادامه داد: طی هماهنگی‌‌هایی که از اوایل سال جاری با مسئول کارگروه هیمالیانوردی صورت گرفته بود، قرار بر این شد تا آخرین اردوی تیم منتخب هیمالیانوردی استان در شرایطی در جبهه جنوبی دماوند به مرحله اجرا درآید که هدف اصلی آن تجسس و انتقال پیکر مرحوم نادعلیان از ارتفاعات دماوند باشد.

رضایی گفت: بر این اساس تیم هیمالیانوردی استان 12 خرداد ماه، اراک را به مقصد قرارگاه پلور ترک کرد و در روز 13 خرداد اقدام به صعود به بارگاه سوم کرده و در کنار بارگاه، کمپ خود را برپا کرد.

وی افزود: طی برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته مقرر شد تیم منتخب هیمالیانوردی استان که مدت‌هاست در اردو به سر می‌برد و از آمادگی بالایی برخوردار است به عنوان تیم تجسس حرکت خود را شروع کند.

رضایی بیان داشت: همچنین قرار شد تیم پشتیبان اول به منظور پشتیبانی تیم تجسس، در صورت نیاز حرکت خود را به سمت قله در قالب تیمی متشکل از کوهنوردان گروه کوهنوردی کانون اراک و پتروشیمی شازند آغاز کند و تعدادی از نفرات گروه‌های کوهنوردی کاوه اراک و پرواز نیز وظیفه پشتیبانی را در پناهگاه به عهده گرفته و هر سه تیم به وسیله بی‌سیم با یکدیگر برای هماهنگی در ارتباط باشند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: رأس ساعت 4 صبح روز چهاردهم تیم تجسس از بارگاه سوم تا منطقه تپه گوگردی را صعود و سپس به سمت مسیر غربی اقدام به تراورس کرده و در ساعت 8 صبح پیکر مرحوم نادعلیان را در وضعیتی که قسمتی از پا و بدن او بیرون از برف بود را در ارتفاع 5 هزار و 150 متری در اولین یال مجاور مسیر جنوبی به سمت مسیر غربی شناسایی و تا ساعت 9 صبح عملیات خروج پیکر از برف و بسکت کردن وی ادامه داشت.

رضایی ادامه داد: در نهایت با اقدامی تحسین برانگیز با استفاده از یخچال‌های مسیر رأس ساعت 11 پیکر مرحوم نادعلیان توسط تیم تجسس به بارگاه سوم انتقال یافت و پس از رسیدن تیم پشتیبانی پیکر وی به وسیله قاطر و همراهی همنوردانش، پناهگاه را به سمت ارتفاعات پایین ترک کرد و در نهایت در ساعت 18 همان روز در قرارگاه پلور تحویل خانواده وی شد.

وی گفت: با توجه به کشف پیکر این ورزشکار قهرمان مراسم تشییع جنازه فردا رأس ساعت 9 صبح از جلوی درب منزل وی برگزار می‌شود.

۱۳۹۱/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...