نسخه چاپی

مركز بين المللي توسعه در لندن منتشر كرد؛

از قدرت ارتش سایبری ایران چه می دانید؟

عکس خبري -از قدرت ارتش سايبري ايران چه مي دانيد؟

العربیه: «ایران اخیرا سیستم الكترونیكی خود را به گونه ای توسعه داده است كه می تواند از حالت دفاع به هجوم منتقل شود.»

به گزارش جام نیوز، سایت "العربیه" (Alarabiya) چهارشنبه 17 خرداد (June.6) با ارائه گزارشی مفصلی درباره ارتش سایبری ایران نوشت: «مرکز بین المللی توسعه در لندن در گزارشی اعلام کرد ایران اخیرا سیستم الکترونیکی خود را به گونه ای توسعه داده است که به این کشور امکان می دهد از حالت دفاع به هجوم منتقل شود.»
العربیه با اشاره به اینکه این برنامه مراحل پایانی خود را طی می کند افزود: «مرکز بین المللی توسعه تاکید می کند ارتش سایبری در سال 2010 توسط سپاه پاسدران انقلاب اسلامی تاسیس شد و هزاران نفر برای فعالیت در این سازمان به کار گرفته شده و اعضای آن به چندین گروه تقسیم شده اند:
گروه اول: ماموریت آن دفاعی است و به پیگیری هویت هکرهای مهاجم و خنثی کردن فعایت آنها می پردازد. این گروه توانست تعداد زیادی از ویروس های مهاجم را کشف کند و خطر آنها را کاهش دهد.
گروه دوم: ماموریت آن تهاجمی است و تاسیسات زیربنایی " دشمنان ایران " از جمله تاسیسات انرژی، آب، شبکه قطارها و فرودگاه ها را هدف قرار می دهد. این گروه همچنین تاسیسات اتمی برخی کشورها، بانک ها و بازارهای جهانی را هدف قرار می دهد.
گروه سوم: ماموریت رمزگشایی پسوردها و ابزار انتقال اطلاعات را برعهده دارد. این گروه پس از تاسیس پایگاه امنیتی ناتو در ترکیه فعالیت خود را آغاز کرد.»
سایت العربیه در ادامه دستاورد های مهم ارتش سایبری را اینگونه برشمرد: «این طرح گروه مذکور توانست رمزهای یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را باز کند و آن را در یکی از پایگاه های نظامی خود فرود دهد. ایران همچنین از سال 2009 تا سال جاری 3 ماهواره برای رصد کردن فعالیت های الکترونیکی به فضا پرتاب کرد و قرار است طی ماه های آینده ماهواره جدیدی نیز به فضا پرتاب کند.»
العربیه افزود: «گروه چهارم: ماموریت دارد بر روی فرکانس های برخی شبکه های تلویزیونی عربی و غربی پارازیت ارسال کند. ماموریت این گروه از ماه ها پیش آغاز شد و تاکنون توانست بر روی برخی از شبکه های تلویزیونی فارسی و عربی زبان پارازیت ارسال کند.»
این سایت به نقل از مرکز بین المللی توسعه در لندن ادامه داد: «ایران همزمان با پیشبرد برنامه اتمی تمام توان خود را به کار می گیرد تا در زمینه نبرد الکترونیک نیز به پیشرفت دست یابد. این برنامه به دستور مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود و وی سه سال پیش دستور داده بود شورای عالی الکترونیک تاسیس شود.
اهمیت مسئله جنگ الکترونیک پس از حمله الکترونیکی اخیر به وزارت نفت به ویژه جزیره خارک که 80% نفت ایران از آن صادر می شود در جمهوری اسلامی ایران افزایش یافت.»
العربیه در پایان ضمن متهم کردن ایران به همکاری با القاعده نوشت: «بنا بر این گزارش، ایران از تجربه همکاری نظامی با روسیه و چین برای تدوین استراتژی جدید در جنگ الکترونیک استفاده می کند و تلاش می کند این تجارب را در اختیار دشمنان ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان آن قرار دهد. ایران تلاش می کند با برخی گروه های مرتبط با القاعده در غرب تماس بگیرد و به آنها کمک کند در کشورهای غربی دست به عملیات الکترونیک بزنند.»

۱۳۹۱/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...