نسخه چاپی

ایران تنها قدرت منطقه‌ در خاورمیانه است

رئیس تحریریه روزنامه رای الیوم در مصاحبه‌ با شبكه فرانس‌ پرس، ایران را قدرتی منطقه‌ای توصیف كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "عبدالباری عطوان" در مصاحبه با فرانس پرس با تاکید بر اینکه ایران تنها قدرت بزرگ و منطقه‌ای در خاورمیانه است، گفت: ایران کارت‌های زیادی برای نقش‌آفرینی در اختیار دارد و توانسته است جایگاه خود را در منطقه تثبیت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران دارای قدرت نظامی گسترده‌ای است، افزود: ایران همزمان قدرت سیاسی گسترده‌ای را در اختیار دارد.

"عطوان" با اشاره به اینکه ایران توانسته است بیش از سی سال در مقابل فشارهای آمریکا ایستادگی کند، اضافه کرد: این در حالی است که دشمنان ایران همواره در راه اشتباه گام برمی‌دارند و به تصمیم‌گیری و ائتلاف اشتباه دست می‌زنند.

وی تصریح کرد: ایران به میزان زیادی از کشورهای عربی برتری یافته است؛ منطقه محکوم به ایجاد نوعی توازن جدی بین ایران و عراق است؛ اما کشورهای عربی در عراق تفرقه ایجاد کرده و این کشور را نابود کردند؛ کشورهای عربی در امور عراق دخالت کرده و به نفع اشغالگری آمریکا اقدام کردند.

رئیس تحریریه روزنامه رای الیوم افزود: نخست وزیر عراق با سفر به ایران به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نشان داد که مناسبات تهران و بغداد همچنان تداوم داشته و این کشور را همچنان کشوری استراتژیک می‌داند.

۱۳۹۳/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...