نسخه چاپی

سومین نظامی صهیونیستی اسیر حماس كیست؟ + عكس

عکس خبري -سومين نظامي صهيونيستي اسير حماس کيست؟ + عکس

مورخ برجسته اسرائیلی با اشاره به مذاكرات مبادله اسرا از وجود سومین اسیر اسرائیلی نزد جنبش حماس خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ابنا، در حالی که طی هفته‌های اخیر اخبار متعددی از مبادله احتمالی اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی شنیده می‌شود، منابع صهیونیستی از وجود سومین اسیر «اسرائیلی» نزد این جنبش خبر داده‌اند.

«آریه اسحاقی» مورخ برجسته اسرائیلی با اشاره به همین مذاکرات مبادله اسرا خواستار درج نام سومین نظامی اسیر صهیونیستی در فهرست اسرای صهیونیستی مشمول مبادله شده است.

وی در گفتگو با شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد که این نظامی صهیونیستی «شموئیل عربه» نام دارد که ۶۶ سال پیش و در جریان جنگ سال ۱۹۴۸ در باریکه غزه به هلاکت رسیده و دفن شده است.

این مورخ صهیونیستی خاطر نشان کرده است که عربه از مبارزان گروهک‌های بالماخ بود که در درگیری‌های شهرک کفار داروم در غزه مشارکت داشت. در جریان این درگیر‌ها چندین خودروی نظامی گردان دوم صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و عربه پس از آن ناپدید گشت.

اسحاقی با اشاره به اینکه شموئیل عربه اصالتا متولد یمن بود و لباس‌هایی متفاوت از لباس‌های مبارزان عرب داشت، تاکید کرده است که مبارزان عربی پس از کشته شدن شموئیل او را در نزدیکی قبرهای مبارزان خود دفن کردند و نشانه‌ای بر روی قبر وی قرار دادند تا غیر عرب بودن وی مشخص باشد.

وی افزود از آنجایی که رژیم صهیونیستی اطلاعات کافی از این نظامی ناپدید شده خود در اختیار نداشت، نتوانست در جریان اشغال باریکه غزه اثری از وی پیدا کند، اما مراجع مسئول جستجوی نظامیان ناپدید شده در ارتش صهیونیستی در مرحله قبل از نبرد «العصف الماکول» با مراجعه به من، اطلاعاتی را درباره وی کسب کردند و باید نام او را در لیست اسرای صهیونیستی مشمول مبادله احتمالی با جنبش حماس قرار دهند.

گفتنی است که گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در جریان نبرد العصف الماکول در غزه دو نظامی صهیونیستی به نام‌های «شائول آرون» و «هدار گولدن» را به اسارت گرفت و اعلام کرده است که در صورت پذیرش شروط خود در زمینه مبادله اسرا، حاضر به تحویل این نظامیان صهیونیستی به رژیم اشغالگر قدس است.

۱۳۹۳/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...