نسخه چاپی

بهانه ای برای حمله و قربانیان واقعی جنجال

عکس خبري -بهانه اي براي حمله و قرباني واقعي جنجال

یكی از برنده های این جریان، مخالفین و معاندین با مسئله حجاب بودند. بیشترین كسانی كه از شروع جریان ماجرای اسید پاشی تا قوت گرفتن و این روزها رو به افوا ماندن این جریان از آن آسیب دیدند مذهبی ها و خانم های محجبه بودند.

اختصاصی/به گزارش نما ،ماجرای اسید پاشی این روزهای اصفهان یکی از ماجراهای است که این روزها بازار خبری را داغ کرده است. کسانی هم در این بین توانستند از یک حربه ی رسانه ای که منبع و ریشه آن را بی بی سی فارسی ایجاد کرده است، استفاده کنند. متاسفانه در این بین برخی از رسانه های داخلی(روزنامه ها و سایت های خبری) هم به این موضوع بها داده و آن را ترویج کردند. تیترهایی که در دو سه روز گذشته با مبهم کردن موضوع و ارتباط آن به جریان مذهبی و خانم های محجبه کشور به خوبی بر ضد این جریان حرکت کردند. متاسفانه این عده از روی عمد و یا از روی جهل بر طبل حمایت و پیروی از رسانه های دشمن کوبیدند.
حتی امروز بعد از این که اخباری از شبکه ها و سایت های خبری و نیروهای انتظامی در مورد دستگیری و شناسایی عوامل اسید پاشی منتشر شد؛ باز هم سایت بی بی سی فارسی بر ادعای خود تاکید کرد. حتی برخی سایت های معاند صحبت های رئیس جمهور در زنجان در مورد امر به معروف و نهی از منکر را با تیتر به واکنش روحانی به اسید پاشی، مرتبط کرد.   
یا در اقدام مضحک دیگر، سایت دویچه وله آلمان؛ با انتشار ویدیویی در خصوص پیگیری های پلیس و نگاه به مضنونین این اقدام مدعی شد، فضای حاکم بر شهر اصفهان رعب و وحشت است و هیچ دلیلی وجود ندارد که دستگیر شدگان همان کسانی باشند که با پرونده اسید پاشی مرتبط باشند. این ادعا ها و رفتارهای رسانه های هم زمان و هم شکل دلیلی بر ارتباط شبکه ای برای تغییر موضع اصلی جریان است.

بازار داغ شایعه
از یک سو مردم و خانواده‌هایی که این اخبار را می‌شنیدند، نگران سلامت خود و فرزندانشان بودند و از دیگر سو دائما بر التهاب و تب و تاب ماجرا افزوده و بازار شایعات داغ و داغتر می‌شد. حتی در همان یکی دو روز اول، اخبار دیگری حاکی از اسیدپاشی زنجیره‌ای در تهران و دیگر شهرستان‌ها شایع شد! این واکنش ها باعث ایجاد نا آرامی روانی شد.و تا جایی که مسئولین انتظامی یکی از مواردی را که در این بین از مردم به خصوص در اصفهان خواستند بی توجهی به شایعات بود. مسئول دفتر جانشینی فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی؛ از مردم خواست تا به شایعات توجه نکنند. وی با قول مساعد در خصوص اعلام نتیجه تحقیقات در حال انجام از مردم خواست به شایعات توجه نکنند.

قربانی اصلی

یکی از برنده های این جریان، مخالفین و معاندین با مسئله حجاب بودند. بیشترین کسانی که از شروع جریان ماجرای اسید پاشی تا قوت گرفتن و این روزها رو به افول رفتن این جریان از آن آسیب دیدند مذهبی ها و خانم های محجبه بودند. حتی برخی جریان های خاص با طراحی و انتشار کاریکاتوری جهت دار این حمله را متوجه نیروهای مذهبی دانست. کسانی که در کمال ناجوانمردی قربانی بازی رسانه ای شدند. در ادامه این جریان یک شب در بخش خبری بیست و سی با خانواده یکی از قربانیان اسید پاشی صحبت کرد. خانواده این قربانی از خانواده های مقید بودند حتی اعضای این خانواده در جبهه ها هم حضور داشتند و جانباز و آزاده بودند. در دو روز گذشته تحصن و اعتراض خانم های ساکن در شهر اصفهان و تهران یکی از موارد پیگیری مردمی برای رفع این موضوع بوده است.

۱۳۹۳/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...