نسخه چاپی

مدیرعامل پژوهشگاه شفق:

اهمیت جنگ فرهنگی كمتر از هشت سال دفاع مقدس نیست

مدیرعامل پژوهشگاه شفق در همایش سلسله نشست های كاربردی آسیب شناسی فرهنگ و بصیرت اجتماعی در استان ایلام گفت: امروز اهمیت جنگ فرهنگی كمتر از دفاع مقدس نیست چنانچه در همیت این مسئله مقام معظم رهبری فرمودند: فرهنگ آن چیزی است كه حاضرم جانم را برایش فدا نمایم.

به گزارش جوان‌آنلاین، مهندس علیرضا فرساد عصر دیروز در همایش سلسه نشست های کاربردی آسیب شناسی فرهنگ و بصیرت اجتماعی در استان ایلام اظهارداشت: حوزه فرهنگ امروز چشم ابر قدرت های جهان را به خود جذب کرده است؛ فرهنگ هم سازنده تاریخ است و هم ساخته تاریخ و این مسئله اهمیت فرهنگ را بسیار بالا برده است.

به گفته وی، فرهنگ سالم باعث تداوم هر نظامی خواهد بود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ همانند تنفس میماند، در دنیای امروز فرهنگ تبدیل به سلاحی کشنده برای قدرت های زورگو و استعمارگر در راس آنها امریکا و انگلیس شده است.
فرساد تصریح کرد: مطالعات نشان داده دشمنان در دهه اخیر با برنامه ریزی مدون در تهاجمات فرهنگی توانسته اند به کشورهایی که آنها را نقطه مقابل خود میدانند ضرباتی را وارد نمایند و اهمیت این مسائل تا به آن حد میرسد که وزیر سابق امور خارجه امریکا در کنفرانس خبری خود میگوید: اگر میدانستیم کار فرهنگی در ایران این مقدار خوب جواب می دهد هیچ گاه در ایران هشت سال جنگ نمی کردیم.
مدیرعامل پژوهشگاه شفق در ادامه افزود: پس به این نتیجه میرسیم که کشورهای متحد با آمریکا در تهاجم فرهنگی در حال دستیابی به برخی از اهداف خود هستند و این بسیار خطرناک است که متاسفانه بیشتر نفوذ آنها در نسل جوان ماست و توصیه من به همه پدران و مادران عزیز کشور اسلامی مان این است که دشمن را در خانه خود راه ندهید به طوری که رسانه های غربی هر روزه به صورت برنامه ریزی شده از طریق فیلم ها و موزیک ها و امثالهم در حال انتقال خوراک فکری ناسالم و کشنده به جوانان ما هستند.
وی عنوان کرد: مردم عزیزمان باید بحث ماهواره ها را جدی بگیرند. چطور در یک فیلم یک ساعته موضوعی که نیاز به سالها بحث و گفت و گو دارد به راحتی در ذهن مخاطب قرار میگیرد؟ چگونه یک زندگی که بیست و پنج تا سی سال دوام داشته است با دیدن یک فیلم به یک ماه هم نمی کشد از هم می پاشد؟
فرساد بیان داشت: من برای برخی از مسئولین فعلی فرهنگی کشور متاسفم که به توپ کاشته شده دشمن در کنار دروازه خودمان شوت می کنند و در برابر حرکت آفندی دشمن هیچ پدافندی ندارند.این موضوعات نیاز جدی به آسیب شناسی دارد.آسیب شناسی فرهنگی و بصیرت اجتماعی حرکتی نوین از پژوهشگاه شفق در سطح کشور است که برای شروع از استان گلستان آغاز گشته است و در برخی از استان ها در حال برگزاری است.
مدیرعامل پژوهشگاه شفق اضافه کرد: ما باید فعالیت های فرهنگی آمریکا را رصد کنیم که این شیطان اکبر چه می کند ؛ مسئله ای را که ما برای آن سالها تلاش میکنیم تا در ذهن جوانان مان جا بیاندازیم آنها عکس آن را در یک سریال و به صورت برنامه ریزی شده به گونه ای اجرا میکنند که متاسفانه برخی از این جوان ها از فردا با آن خط فکری حرکت می کنند.
وی گفت: علت اینکه نام وهابیت نجس را می برم این است که باید فعالیت و برنامه های وهابیون را زیر نظر داشته باشیم؛ باید دید این ها چه می کنند که یک انسان از مهمترین و عزیزترین چیز خودش که جان خویش است به این راحتی می گذرد، شما میلیون ها دلار سرمایه و بالاترین مسئولیت ها را در جهان بدون داشتن جان خود داشته باشید چه ارزشی دارد؟
فرساد اظهار کرد: باید بررسی کرد آنها چه کرده اند که این انسان حاضر شده است جان خود را برای یک مسئله بیهوده فدا کند زیرا اصل این کار بیهوده و پوچ است اما برنامه ای که این شخص را دعوت کرده و بر روی ذهن این شخص کار کرده و این شخص را تا به اینجا رسانده است برنامه مهمی است که باید آن را مد نظر قرار داد.
مدیرعامل پژوهشگاه شفق ادامه داد: چنین برنامه ریزی با چنین اجرای درستی که میتواند جان یک انسان را توسط خودش از او بگیرد نمیتواند کار یک انسان جاهل و نادان باشد.
وی تصریح کرد: فرهنگ میهن اسلامی عزیزمان امروز نیاز به چنین برنامه هایی با حذف برخی تفکرات شیطانی و اضافه نمودن شاخص های اسلام ناب محمدی در کنار فرمایشات ولی فقیه را دارد به طوری که نیاز امروز فرهنگ کشورمان این است که جوانان ما از جان و مال و وقت خود برای فرهنگ بگذرند و بتوانیم با چنین برنامه ریزی هایی جوانان خود را جذب نماییم.
فرساد افزود: چگونه در هشت سال دفاع مقدس در جنگ نظامی همه در صحنه حاضر شدند، همه از جان خود گذشتند همه و همه از مال خود برای جبهه ها گذشتند، امروز نیز اهمیت جنگ فرهنگی کمتر از دفاع مقدس نیست و اهمیت این مسئله را مقام معظم رهبری فرمودند که فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را برایش فدا نمایم بنابراین هنگامی که رهبر من چنین سخنی میفرمایند حال جان شخصی همانند این حقیر چه ارزشی برای فرهنگ دارد.
مدیرعامل پژوهشگاه شفق عنوان کرد: بهترین الگو برای همه سربازان جبهه فرهنگی عملی کردن فرمایشات مقام عظمای ولایت در عرصه فرهنگ است که امید است همه جنبش های مردمی و مذهبی و مسئولین عزیز این سخنان گرانقدر معظم له را عملی نمایند.

۱۳۹۳/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...