نسخه چاپی

تشویق كارمندان مرد كره‌جنوبی به پوشیدن شلوارك +عكس شهردار

عکس خبري -تشويق کارمندان مرد کره‌جنوبي به پوشيدن شلوارک +عكس شهردار

كره جنوبی به‌شدت با كمبود انرژی روبروست. از همین رو مسئولان شهر سئول از كارمندان مرد خواسته‌اند به‌جای روشن كردن كولرها با شلوارك و پیراهن آستین كوتاه در محل كار حاضر شوند. شهردار سئول خود پیش قدم شده است.

رجانیوز: به گزارش دويچه وله، مسئولان شهر سئول در کره جنوبی از کارمندان مرد شاغل در ادارات خواسته‌اند تا در روزهای گرم تابستان به جای کت وشلوار و کراوات، شلوارک و پیراهن آستین کوتاه به تن کنند تا به این ترتیب از روشن کردن کولرها و افزایش مصرف برق جلوگیری شود.

پارک وون سون‌، شهردار شهر سئول برای تشویق هر چه بیشتر مردان، خود در نمایش لباسی به همین مناسبت شرکت کرد و با پوشیدن پیراهن چهارخانه آستین کوتاه، شلوارک و صندل به همراه دیگر مدل‌های مرد به روی سکوی مد رفت.

این چهارمین سال متوالی است که مسئولان شهر سئول با دست زدن به این ابتکار عمل تلاش می‌کنند کارمندان مرد را قانع کنند که در روزهای گرم، چنان‌چه قرار اداری مهمی ندارند، به جای لباس‌های رسمی با لباس‌های تابستانی و خنک در محل کار حاضر شوند.

در همین حال طبق یک بخشنامه‌ دمای داخلی در ادارات دولتی کره جنوبی در فصل تابستان نبایستی زیر ۲۸ درجه سانتی گراد باشند. این میزان برای شرکت‌های خصوصی، مغازه‌ها و رستوران‌ها ۲۶ درجه سانتی‌گراد تعریف شده است. اعضای کابینه دولت کره جنوبی در حرکتی تشویقی در روزهای گرم با پیراهن‌‌های آستین کوتاه در جلسات شرکت می‌کنند.

پوشیدن پیراهن‌‌های آستین کوتاه و شلوارک از سوی مردان در محیط‌های اداری در کره جنوبی مرسوم نیست و این نوع پوشش در محل کار مدت‌ها در این کشور ممنوع بود.

به گفته‌ی کارشناسان، عدم سرمایه‌گذاری در مدرنیزه کردن صنعت انرژی کره‌جنوبی برای سال‌های متمادی و همچنین اختصاص یارانه بیش از حد به صنعت برق موجب شده‌ که این کشور هم در فصل تابستان و هم در زمستان به شدت با کمبود انرژی مواجه شود.

ماه نوامبر سال گذشته لی میونگ باک، رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد که به دلیل صرفه‌جویی در مصرف انرژی شوفاژ‌های دفتر کارش را خاموش کرده و از مردم نیز خواست درجه وسايل گرم‌کننده در منازل و محل کار خود را پایین آورند. او همچنین مردم کشورش را به پوشیدن لباس‌های زیر گرم در فصل زمستان تشویق کرد.

۱۳۹۱/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...