نسخه چاپی

لاوروف: شورای امنیت هرگز اجازه دخالت نظامی در سوریه را نخواهد داد

عکس خبري -لاوروف: شوراي امنيت هرگز اجازه دخالت نظامي در سوريه را نخواهد داد

وزیر امور خارجه روسیه در واكنش به درخواست دبیركل اتحادیه عرب از شورای امنیت ابراز اطمینان كرد كه شورای امنیت سازمان ملل هرگز مجوز دخالت نظامی در سوریه را صادر نخواهد كرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که شورای امنیت سازمان ملل متحد هرگز مجوز مداخله نظامی در سوریه را نمی‌دهد.

لاوروف در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: من به شما تضمین می‌دهم که مجوز مداخله نظامی در سوریه هرگز از شورای امنیت سازمان ملل داده نخواهد شد.

روز گذشته "نبیل العربیه" دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی از شورای امنیت خواسته بود تا همه اقدامات لازم برای تاثیرگذاری بر مقامات دمشق، از جمله امکان بکارگیری بند هفتم منشور سازمان ملل در رابطه با استفاده از توان نظامی را مورد بررسی قرار دهد.

وزیر امور خارجه روسیه چند روز قبل در جریان مذاکرات تلفنی با "کوفی عنان" دبیر کل سابق و نماینده ویژه سازمان ملل پایه در مسائل سوریه تاکید کرده بود که جایگزینی برای حل و فصل مناقشه سوریه وجود ندارد.

لاوروف در تاریخ 3 ماه ژوئن ( 14 خرداد) تلفنی با کوفی عنان در خصوص ابتکار عمل وی گفت‌وگو کرد. نماینده سازمان ملل وزیر خارجه روسیه را در جریان نتیجه سفر خود به سوریه و ارزیابی‌های خود از توسعه اوضاع در این کشور قرار داد.

لاوروف در این مذاکرات تاکید کرد که حوادث رخ داده در سوریه تایید می‌کند که طرح صلح نماینده ویژه سازمان ملل پایه و اساس بدون جایگزین برای حل و فصل دیپلماتیک و سیاسی بحران در جمهوری سوریه است.

وزیر امور خارجه همچنین یادآور شد که اصلی‌ترین وظیفه در شرایط کنونی شامل تمرکز روی تلاش همه بازیگران اصلی برای رعایت همه پیشنهادات کوفی عنان است که مورد قبول همه قرار دارد.

۱۳۹۱/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...