نسخه چاپی

حمله هوایی كنیا به خاك سومالی

ارتش كنیا با حمله هوایی به مخفیگاه‌های اعضای گروهك تروریستی الشباب، ضمن انهدام خودروهای حامل تیربارهای سنگین، بیش از80 تروریست را نیز كشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، ارتش کنیا امروز اعلام کرد که با ادامه حملات هوایی هفته گذشته به مواضع گروه «الشباب» در خاک سومالی، بیش از 80 تروریست دیگر را کشت.

ارتش سومالی هفته گذشته هم با حمله هوایی به مواضع تروریست‌های «الشباب»، 60 نفر از نیروهای این گروه را کشته بود.

بر اساس اعلام ارتش که در خبرگزاری آناتولی منتشر شده، جنگنده‌های کنیایی روز جمعه به مواضع الشباب در مناطق «جمامه» و «ماگامبو»، ضمن بمباران مخفیگاه‌های اعضای «الشباب»، 4 خودروی حامل سلاح‌های سنگین را نیز منهدم کردند.

تروریست‌ها از این مخفیگاه‌ها به عنوان پایگاه حمله به شهر «بولاگادود» استفاده می‌کردند؛ شهری که به تازگی از کنترل «الشباب» در آمده و در حال حاضر در اختیار ارتش ملی سومالی و نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا قرار دارد.

سومالی از زمان شروع جنگ داخلی در سال 1991، در بحران عمیق فرو رفته و حکومت مرکزی در بسیاری از نقاط آن، تسلطی بر امور ندارد. همین امر به ظهور دزدان دریایی و قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی مانند «الشباب» انجامیده است.

با حاد شدن تهدیدات تروریستی در داخل این کشور و بین المللی شدن خطر بی‌ثباتی سومالی در مبدل شدن تروریست‌ها به دزدان دریایی در دریاهای اطراف سومالی، کشورهای آفریقایی وارد عمل شدند و نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا وارد خاک سومالی شدند.

در این میان، حضور نیروهای ارتش کشور نسبتاً آرام و قدرتمند همسایه یعنی کنیا پررنگ‌تر بود و تروریست‌های سومالی هم با توجه به توریست‌پذیر بودن کنیا، به قلب مراکز تجاری و توریستی این کشور حمله کردند؛ حمله‌ای که می‌گویند برای انتقام از حملات کنیایی‌ها انجام می‌گیرد.

سال گذشته در تروریست‌ها به مرکز خرید «وست‌گیت» در پایتخت کنیا حمله کردند؛ حمله‌ای که به کشته شدن 67 نفر منجر شد. کنیا می‌گوید که این حمله‌ها تأثیری در عزمش برای مبارزه با تروریسم فرامرزی ندارد.

۱۳۹۳/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...