نسخه چاپی

رئيس انجمن نجوم صهيونيست ها: اين يك شهاب سنگ نبود

موج وحشت در اسرائیل پس از مشاهده اشیای نورانی

عکس خبري -موج وحشت در اسرائيل پس از مشاهده اشياي نوراني

پس از مشاهده اشیای نورانی در مناطق مختلفی از سرزمین های اشغالی ، موجی از هراس در ساكنان اسرائیل حكمفرما شد و رئیس انجمن نجوم رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه این پدیده نمی تواند ناشی از یك شهاب سنگ باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس،شب گذشته اشیای نورانی بر فراز آسمان کشورهای مختلف منطقه از جمله ایران گزارش شد؛ این در شرایطی است که پس از آن وزارت دفاع روسیه از انجام یک آزمایش موشک بالستیک قاره پیما در منطقه مرکزی این کشور خبر داد از سوی دیگر، ستاد پدافند غیرعامل ایران نیز برگزاری یک رزمایش موفق برای تست سیستم پدافندی را اعلام کرد.

نقطه مشترک اخبار اولیه حکایت از این داشت که شیئی نورانی در آسمان حرکتی گردشی داشته و لحظاتی بعد به حالت دود یا ابر تبدیل شده است.

این پدیده در کشورهای منطقه از جمله ایران، آذربایجان، سوریه، ارمنستان، لبنان، قزاقستان، و در سرزمین های اشغالی مشاهده و توسط مردم و نهادهای امنیتی در این کشورها گزارش شد.

ابتدا یک شبکه تلویزیون لبنان (LBCI) خبری را در این زمینه منتشر کرد و در آن به نقل از دانشمندان نقل کرد که این پدیده احتمالا بخاطر انفجار یک شهاب سنگ می تواند باشد. هر چند که این شبکه این نظریه را فقط در حد گمانه زنی مطرح کرد و آن را قطعی ندانست.

لحظاتی بعد منابع خبری اسرائیلی نیز گزارش دادند که از نقاط مختلف سرزمین های اشغالی با پلیس تماس گرفته می شود و گزارش هایی درباره مشاهده اشیای نورانی در آسمان مخابره می شوند.

در همین حال، مشاهده و مخابره چنین پدیده و خبری همزمان با فضاسازی های رسانه های غرب درباره جنگ احتمالی اسرائیل با ایران موجی از هراس را نزد ساکنان سرزمین های اشغالی حکمفرما کرده بود. گواه این مدعا افزایش تعداد تماس های توام با نگرانی با پلیس بود.

"یگال پت ال"، رئیس انجمن نجوم اسرائیل درباره اینکه این پدیده مربوط به انفجار شهاب سنگ باشد ابراز تردید کرد و گفت که این شیئ نورانی نمی تواند شهاب سنگ باشد.

اظهار نظر وی در حالی بود که اخباری از "گدرا" و "گیواتیم" (واقع در بخش شرقی تل آویو) هم مبنی بر مشاهده اشیای نورانی در آسمان مخابره شدند.

اخباری زمان مشاهده اشیای نورانی در آسمان در سرزمین های اشغالی را حدود 8:45 دقیقه تا 9 شب اعلام کردند. برخی گمانه زنی ها در منابع اسرائیلی از جمله یدیعوت آحارونوت، نزدیک شدن این اشیاء حتی تا 80 کیلومتری سطح زمین را نیز مطرح کردند.

یک فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در بخش های شمالی نیز هر گونه عملیات ارتش را در این مناطق رد کرد و از اینکه این موضوع مرتبط به نیروهای هوایی ارتش اسرائیل باشد ابراز بی اطلاعی کرد.

اما موج فزاینده که در میان آن اخبار رسمی به چشم نمی خورد حاکی از رویت این اشیای در کشورهای دیگر داشت، که از جمله آنها می توان به ارمنستان، آذربایجان، بخش های شمالی لبنان، البقاع، مرز بین ترکیه و سوریه، قزاقستان، قبرس و اردن اشاره کرد.

این در شرایطی بود که چنین وضعیت مشابهی در سال 2009 در آسمان نروژ گزارش شدو بعدها مشخص شد که دلیل این پدیده که حدود 3 سال پیش در این کشور حوزه اسکاندیناوی به وقوع پیوست انجام ناموفق یک آزمایش موشکی بوده است. به همین دلیل، اذهان در این لحظات متوجه این نکته بودند که احتمالا یک آزمایش موشکی رخ داده است، اما هنوز هیچ کشور و منبع رسمی این خبر را اعلام نکرده بود.

در همین اثنا بود که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک آزمایش موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت انجام داده است. خبرگزاری "نوستی" روسیه با اعلام این خبر به نقل از وزارت دفاع روسیه افزود: این تست موشکی از منطقه استراخان واقع در مرکز روسیه و ساعت 09:39 شب به وقت محلی توسط نیروهای واحد موشکی راهبردی ارتش روسیه با موفقیت انجام شده است.

اما منابع اسرائیلی سعی در ناموفق دانستن این تست موشکی داشتند. یدیعوت آحارونوت به نقل از رئیس انجمن نجوم اسرائیل نوشت: این احتمالا یک تست موشکی بوده است. موشک احتمالا از کنترل خارج شده و باقیمانده ها و سوخت آن همان چیزی بوده اند که مردم آنها را دیده اند. این موشک تا ارتفاع 200-300 کیلومتری رسیده و به این علت از مکان های مختلف قابل مشاهده بوده است.

۱۳۹۱/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...