نسخه چاپی

گاز سمی 130نفر را روانه بیمارستان كرد

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان یكشنبه شب گفت: گاز سمی متصاعد شده از مواد شیمیایی سموم گیاهی ریخته شده در كانال فاضلاب خیابان شهید رجایی و رسالت زاهدان منجر به مسموم شدن تعدادی از ساكنان این محله شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، گاز سمی متصاعد از سموم گیاهی ریخته شده در فاضلاب خیابان رسالت شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 130 نفر از اهالی محل بویژه دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه را روانه بیمارستان کرد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یکشنبه شب گفت: گاز سمی متصاعد شده از مواد شیمیایی سموم گیاهی ریخته شده در کانال فاضلاب خیابان شهید رجایی و رسالت زاهدان منجر به مسموم شدن تعدادی از ساکنان این محله شد.

دکتر فریبا کوشا افزود: از صبح امروز تاکنون حدود 130 نفر از افراد مسموم شده و یا دچار سرگیجه و حالت تهوع به بیمارستان های علی بن ابیطالب (ع) و بوعلی زاهدان انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: امدادگران مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی به محض اطلاع از وقوع این حادثه بلافاصله در محل حضور یافته و ضمن درمان افراد، بیماران حاد را به بیمارستان ها منتقل کردند.

فرماندار زاهدان در باره علت وقوع این حادثه گفت: شب گذشته کارگر یک شرکت خصوصی به علت عدم آگاهی، مقادیری سموم گیاهی تاریخ مصرف گذشته را در کانال فاضلاب (رودخانه) خیابان شهید رجایی و رسالت و مسجد ابوذر ریخته که گاز سمی منتشر شده از این مواد باعث آزار ساکنان این محله شده است.

عباسعلی ارجمندی با رد شایعات بی اساس مبنی بر امنیتی بودن این واقعه، اظهار داشت: این حادثه به هیچ عنوان جنبه امنیتی نداشته و فرد خاطی نیز شناسایی و دستگیر و انبار وی نیز پلمپ شده است.

وی اضافه کرد: دیشب با اطلاع از این موضوع در محل حضور یافته و اقدامات اولیه بهداشتی و زیست محیطی به عمل آمد و امروز نیز شماری از ساکنان محله که دچار مسمومیت ناشی از استنشاق گاز شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند.

یک مسوول در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: صبح امروز یکشنبه گاز منتشر شده در محدوده خیابان شهید رجایی شماری از دانش آموزان دبیرستان دخترانه نجمه را که در حال ورزش در محوطه مدرسه بودند به سبب نزدیکی کانال عبوری فاضلاب، دچار سرگیجه و تهوع کرده بود.

وی افزود: دانش آموزان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند و پس از درمانهای اولیه و بهبود نسبی مرخص و برای استراحت به منازلشان انتقال یافتند.

۱۳۹۳/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...