نسخه چاپی

آمریكا: نابودی داعش 30 سال طول میكشد

وزیر امور خارجه سابق آمریكا اعلام كرد كه داعش یك تهدید منطقه ای نیست و نابودی این گروههای تروریستی 20 تا 30 سال طول میكشد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، لیون بانیتا وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفتگو با تلوزیون جمهوری چک اعلام کرد که داعش فقط یک تهدید برای منطقه نیست و تهدیدی برای آمریکا و اروپا نیز خواهد بود و از این رو فقط با اتحاد دنیا میتوان آنرا نابود کرد و با آن مبارزه کرد.

بانیتا که در حاشیه نشست " روزهای اتحادیه اروپا و آمریکا " صحبت میکرد اعلام کرد که نابودی داعش و گروههای تروریستی بین 20 تا 30 سال طول میکشد.

این مسئول امریکایی به انتقاد از تکیه بر عملیات نظامی پرداخت و افزود که گروه تروریستی داعش را تنها با عملیات نظامی نمیتوان نابود کرد و ضروری است که فکری دینی و فرهنگی برای آن کرد که دیگر جوانان به این گروه ملحق نشوند.

وی پیوستن اروپاییان و آمریکایی ها به این گروه تروریستی را یک تهدید بسیار جدی قلمداد کرد و ممکن است آنها پس از بازگشت به کشورهایشان نیز این اعمال تروریستی را انجام دهند.

وی نیز همچون اکثر تحلیلگران دلیل اینکه چرا آمریکاییها از مبارزه طولانی مدت در مقابله با داعش سخن میگویند آن را همان ماندگاری بیشتر و طولانی آمریکا در منطقه دانست.

۱۳۹۳/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...