نسخه چاپی

سوء‌استفاده سعودی‌ها از نا‌آگاهی زائران ایرانی

فروشندگان سعودی با سوءاستفاده از ناآگاهی زائران کشورمان در مکه و مدینه هر ریال سعودی را معادل یک هزار تومان کشورمان محاسبه می‌کنند در حالی که ارزش واقعی ریال سعودی کمتر از ۵۰۰ تومان است.

به گزارش فارس، در حال حاضر بر اساس نرخ‌های رسمی هر ۱۰۰ دلار معادل ۳۷۳ ریال سعودی و به عبارتی هر دلار برابر با ۳.۷ ریال سعودی است.

بر این اساس در صورتی که نرخ ریال سعودی را بر اساس قیمت رسمی دلار در کشورمان ـ معادل هزار و ۲۵۰ تومان ـ محاسبه کنیم، هر ریال سعودی ارزشی در حدود ۴۰۰ تومان کشورمان خواهد داشت و در صورتی که حتی ریال سعودی را به قیمت آزاد دلار یعنی هزار و ۹۰۰ تومان نیز محاسبه کنیم، هر ریال سعودی بیش از ۵۰۰ تومان ارزش نخواهد داشت.

اما بر اساس اظهارات زائران کشورمان که دور جدید عمره مفرده به عربستان سعودی اعزام شده‌اند، فروشندگان سعودی در شهر‌های مکه و مدینه هر هزار تومان زائران ایرانی را معادل یک ریال سعودی محاسبه می‌کنند و با این اقدام عملا ۲ برابر ارزش واقعی ریال از زائران کشورمان پول دریافت می‌کنند.

از سویی با توجه به ناآگاهی زائران ایرانی از ارزش واقعی ریال سعودی و به دلیل اینکه اکثر زائران کشورمان ریال کشورمان را با خود همراه دارند، فروشندگان سعودی از این امر نهایت سوءاستفاده را دارند.

در اعزام‌های جدید عمره مفرده ۴۰۰ دلار در اختیار زائران کشورمان قرار می‌گیرد و زائرانی که قصد خریدی بیش از این مبلغ را دارند، مجبور به پرداخت ۲ برابری به طرف‌های سعودی هستند.

همچنین باید توجه داشت که در مناسک حج تمتع سال جاری هر ریال سعودی ۳۵۰ تومان محاسبه می‌شد.

سوءاستفاده سعودی‌ها در این امر، لزوم هوشیاری زائران کشورمان در پرهیز از خرید‌های اضافی و حتی تحریم خرید در عربستان سعودی را گوشزد می‌کند.

۱۳۹۰/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...