نسخه چاپی

لطفا به داد مرغداران برسید

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی استان گیلان گفت: لطفاً به داد مرغداران برسید، مرغداران در شوك سقوط ناگهانی قیمت مرغ فرو رفته و اگر این امر ادامه یابد به ورشكستگی و توقف تولید آنان منجر خواهد شد.

به گزارش نما، مهندس نیما حیدرنژاد در گفت‌وگو باایسنا، منطقه گیلان، گفت: دولت یازدهم تا حدود 10 روز پیش در بخش تولید مرغ و طیور و ثبات قیمت‌ها و کاهش قیمت نهاده‌های تولید کارنامه تقریباً موفقی از خود به نمایش گذاشت تا اینکه یک هفته اخیر شایعاتی مبنی بر آزادسازی ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بازار مطرح شد و سپس ناگهان سقوط بی سابقه قیمت مرغ زنده درب مرغداری‌ها اتفاق افتاده بطوریکه قیمت‌ها همچنان در حال سقوط و مرغداران دارای مرغ قابل فروش، شدیداً ناراحت، مستاصل و متحمل ضررهای چند 10 میلیونی می شوند.

وی تصریح کرد: به داد مرغداران برسید، مرغداران در شوک سقوط ناگهانی قیمت مرغ فرو رفته و اگر این امر ادامه یابد به ورشکستگی و توقف تولید آنان منجر خواهد شد. بحران اخیر در دو بخش قابل بررسی است به طوریکه در بخش اول بی تدبیری دولت گذشته مبنی بر افزایش و تکاثر کارشناسی نشده جایگاه‌های تولید بدون توجه به وضعیت فروش محصولات نهایی قطعی بوده و وضعیت اسفبار فعلی نتیجه این سیاست ناپخته می باشد و ای کاش مسئولین گذشته بازخواست می‌شدند و بخش دوم مربوط به توزیع بی موقع و نسنجیده شرکت پشتیبانی امور دام کشور در رهاسازی ذخایر منجمد خود است.

حیدرنژاد افزود: وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور علیرغم زحمات و ارائه کارنامه موفق در ثبات قیمت مرغ در یک ساله اخیر، در این مقطع زمانی موجب آشفتگی بازار شده که تاوان آنرا بخش خصوصی در حال پرداخت و این بسیار دردناک است.

رئیس انجمن صنفی مرغ گوشتی استان گیلان در ادامه گفت: به نظر این انجمن صنفی دولت می‌بایست برای حمایت از تولید و اشتغال و عمل به فرامین مقام معظم رهبری و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برای برون رفت از این بحران اقدام به خرید تضمینی فوری توسط پشتیبانی امور دام و جمع آوری مازاد تولید (ترجیحاً با دید صادراتی)، توقف توزیع مرغ به صورت کنونی، تشویق صادرات مرغ پرکنده خصوصاً توسط اینتگریشن‌های موجود (رفع فوری موانع قانونی صادرات و پرداخت مشوق‌های صادراتی)، توقف صدور مجوز جدید احداث مرغداری و عدم پرداخت تسهیلات برای ساخت و توسعه و تداوم و ثبات سیاست‌های صادراتی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با انجام اقدامات بالا و موقعیت استثنائی پیش آمده در منطقه و باز شدن درهای بازارهای عظیم روسیه و کشورهای همسایه جنوبی نسبت به تغییر اوضاع به نفع تولیدکنندگان و در نهایت مردم و کشور عزیزمان باشیم.

۱۳۹۳/۸/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...