نسخه چاپی

سجادپور: مجوز نمایش مسابقات فوتبال در سینماها مشكلی ندارد

عکس خبري -سجادپور: مجوز نمايش مسابقات فوتبال در سينماها مشكلي ندارد

سیدعلیرضا سجاد‌پور درباره نمایش مسابقات فوتبال یورو 2012 در سینماها گفت: اقدامات لازم برای نمایش بازی‌ها در سینما از فردا آغاز می‌شود و به نظر نمی‌رسد از سوی اداره اماكن مشكلی برای این كار وجود داشته باشد.

مديركل اداره نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي در گفت‌وگو ایسنا، در پاسخ به اين سوال كه «مجوز اداره اماكن نيروي انتظامي براي نمايش مسابقات فوتبال يورو 2012 در سينما، بايد توسط چه كسي دريافت شود؟» بيان كرد: اخذ مجوز بايد از سوي انجمن سينماداران انجام شود. البته كارشناسان ما نيز بايد سينماهاي مورد تاييد را براي دريافت مجوز به اداره اماكن اعلام كنند.

او ادامه داد: اين كار از سوي كارشناسان ما با هماهنگي‌ انجمن سينماداران فردا انجام مي‌شود و بعيد مي‌دانم كه اداره اماكن مشكل خاصي در اين زمينه داشته باشد؛ چرا كه ما رابطه خوبي با نيروي انتظامي داريم و در موارد اخيري هم كه مسابقاتي در سينماها به نمايش درآمد، هيچ مشكل خاصي ايجاد نشد.

سجادپور در پاسخ به اين پرسش كه «مگر اداره اماكن در هنگام پخش مسابقات جام ملت‌هاي آسيا با نمايش مسابقات در سينما مخالف نبود؟»، خاطرنشان كرد: نمايش مسابقات در سينما از سال 87 ـ 88 آغاز و در دوره‌ي جديد گسترده‌تر شد. در هنگام مسابقات جام ملت‌هاي آسيا دل‌نگراني‌هايي از سوي نيروي انتظامي مطرح شد كه خوشبختانه هيچ مشكل خاصي هم به وجود نيامد و گزارش نشد. دو سال قبل هم ديديم كه مسابقات جام جهاني بدون هيچ‌ مشكل خاصي در سينماها به نمايش درآمد و هنرمندان و مسوولين بسياري از اين اقدام استقبال كردند.

مديركل نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي در ادامه با بيان اينكه نمايش فوتبال در سينماها مي‌تواند هيجان بسيار خوبي را در يك محيط فرهنگي ايجاد كند، اظهار كرد: نمايش مسابقات در سينماها هيجان‌ بسيار بالايي دارد كه اين هيجان در يك محيط سالم فرهنگي مي‌تواند براي خانواده‌ها بسيار لذت‌بخش باشد.

وي افزود: همچنين سينماداران هم مي‌توانند براي رونق بيشتر سينماها از اين امكان بهره‌مند شوند. البته تمام اين مسائل بستگي به رعايت مواردي مانند مجوز اداره اماكن و حق پخش بازي‌ها دارد.

سجادپور در بخش ديگري از سخنانش به دريافت مجوز براي استفاده از حق نمايش مسابقات يورو 2012 كه از سوي صدا و سيما خريداري شده است، اشاره كرد و گفت: يكي از شروط ما براي نمايش مسابقات در سينماها، دريافت مجوز حق نمايش آنها از تلويزيون است. در جام ملت‌هاي آسيا، حق پخش با فدراسيون فوتبال بود، اما در مسابقاتي مانند يورو 2012 حق پخش بازي‌ها در ايران از سوي تلويزيون خريداري مي‌شود. به همين دليل سينماداران بايد هماهنگي‌هاي لازم را در اين زمينه انجام دهند و البته اگر لازم باشد، كارشناسان ما نيز به آنها كمك خواهند كرد.

مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي همچنين درباره‌ي نمايش برخي از بازي‌هاي در ساعت 20:30 و تداخل آن با سانس موظف سينماها خاطر نشان كرد: ما از سينماداران درخواست كرده‌ايم كه حتي‌الامكان بازي‌هاي ساعت 20:30 را به دليل سانس موظف‌شان نمايش ندهند، مگر آنكه جلب رضايت مالي صاحبان فيلم‌ها را دريافت كرده باشند.

سيد‌عليرضا سجاد‌پور در پايان سخنانش عنوان كرد: فكر نمي‌كنم مشكل خاصي براي اخد مجوز نمايش مسابقات يورو 2012 در سينماها از سوي اداره اماكن نيروي انتظامي وجود داشته باشد.

۱۳۹۱/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...