نسخه چاپی

قیمت نفت به 85 دلار رسید

پس از اینكه موسسه گلدمن ساچز پیش‌بینی برای قیمت نفت در سال 2015 را كاهش داد، قیمت نفت در بازارهای جهانی كاهش یافت و به 85 دلار در هر بشكه رسید.

به گزارش نما به نقل از فارس، قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت انتشار پیش‌بینی‌هایی در مورد کاهش قیمت نفت در سال آینده کاهش یافت و به 85.33 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز، پس از اینکه موسسه گلدمن ساچز پیش‌بینی برای قیمت نفت در سال 2015 را کاهش داد، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت و به 85 دلار در هر بشکه رسید.

این بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی در یک یادداشت تحقیقاتی اعلام کرد که پیش‌بینی خود برای قیمت نفت برنت در سه ماهه نخست 2015 را از 100 دلار به 85 دلار و قیمت نفت آمریکا نیز از 90 دلار به 75 دلار را کاهش داده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 80 سنت کاهش 85.33 دلار فروخته شد. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 47 سنت کاهش 80.54 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

کن هاسگاوا تحلیلگر بازار طلا در این‌باره گفت، بازار در مورد کاهش‌های بیشتر نگران است. درحالی‌که تردیدی در مورد ذخایر فراوان وجود ندارد، به علت نبود نشانه‌های واضح از بهبود در تقاضا، تردیدهایی به وجود آمده است.

عرضه بیش از حد به پر شدن ذخایر نفت در سرتاسر جهان کمک کرده است.

دوازده عضو سازمان‌ کشورهای صادرکننده نفت در 27 نوامبر در وین گردهم می‌آیند تا در مورد سقف تولید 30 میلیون بشکه در روز این سازمان در نیمه نخست سال 2015 تصمیم بگیرند. تاکنون تنها چند عوض این سازمان خواستار کاهش تولید شده‌اند.

۱۳۹۳/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...