نسخه چاپی

آیا نیلی ها از نامزدی محمود راضی هستند؟ / نگاهی به خاندان نیلی احمدی آبادی

عکس خبري -آيا نيلي ها از نامزدي محمود راضي هستند؟ / نگاهي به خاندان نيلي احمدي آبادي

محمود نامزد وزارت علوم، شهید حسین وزیر اسبق معادن، شهید صادق چهره شناخته شده رسانه و میثم عضو شورای مركزی جبهه پایداری بخشی از چهره های خاندان نیلی احمدآبادی هستند.

محمد پورجواد- نمانیوز - محمود نیلی‌ احمدآبادی را می توان فردی در خانواده ای مذهبی دانست که چندان دنبال پیاده کردن دین در ساحت جامعه نیست! شاید او را بتوان نسخه ای بسیار شبیه به فرجی دانا دانست، و حتی شاید جعفر توفیقی!
اواخر دهه ششم زندگی اوست، استاد رسمی و تمام وقت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران است. هرچند تحصیلاتش را در دانشگاه شیراز، شریف و توهوکو ژاپن دنبال کرده است.
در کارنامه اش فعالیت رسمی سیاسی دیده نمی شود، اما شاید بتوان او را نیز در حلقه اول اصلاح طلبان فعال در دانشگاه دانست.
اما نام او یک حقیقت دیگر را نیز یادآوری می کند؛ او متعلق به خاندان مشهوری است که در گرایش های مختلف سیاسی چهره های مشهوری داشته اند.

1- شهید حسین نیلی احمد آبادی
متولد 1325
وزیر معادن و فلزات در دوره دوم ریاست جمهوری مقام معظم رهبری است که سمت های دیگری همچون ذوب آهن اصفهان، استانداری چهار محال و بختیاری و مدیریت صنایع الکترونیک را بر عهده داشته است.
امام خامنه ای در معرفی او گفته است : "خدای رحمت کند شهید مهندس نیلی را ... من در جریان کار ایشان در بعد از انقلاب ، چه آن موقعی که در ذوب آهن بخدمت مشغول بودند و چه آن موقعی که در وزارت معادن و فلزات بودند و چه زمانی که در سازمان صنایع دفاع بودند و در نهایت هم ایشان در همین رابطه به شهادت رسیدند، بودم ... بیشتر عمل می کرد و کمتر حرف می زدند ... من به جرأت می توانم بگویم که شاید یک ساعت و یا یکسال از عمر ایشان برابر با تمام یک عمر عده ای است ، که ادعای زیاد دارند ولی خدمتی برای نظام و انقلاب انجام نمی دهند ."

2- میثم نیلی احمدآبادی:
متولد1359
فرزند شهید حسین نیلی، شاید اولین بار نامش به عنوان مشاور جوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره صفارهرندی مطرح شد. دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان، مدیرمسئول رجانیوز، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، عضو شورای مرکزی ستاد انتخابات احمدی نژاد، مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی از جمله صفتهایی است که در مقاطع مختلف کنار نام وی در خبرها درج گردیده است.

3- شهید صادق نیلی احمد آبادی
متولد 1359
از خبرنگارانی بود که مایه آبروی خبرگزاری فارس بود و در گروه اقتصاد، دفاع و ... فعالیت می کرد. سرانجام در 15 آذر 1384 در پی سقوط هواپیمای سی 130 به همراه جمعی از خبرنگاران به شهادت رسید. شاید بتوان صادق را گل سرسبد شهدای آن روز دانست.

طبق تحقیقات نما ، از خانواده نیلی احمدآبادی چهره های سرشناس متعدد دیگری هم هستند که در حوزه های تخصصی مختلف مشهور می باشند. چهره هایی که شاید هیچ یک از آنها با همه رنگارنگ بودن سلایقشان نیز از این گزینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور راضی نباشند.

۱۳۹۳/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...