نسخه چاپی

سرنوشت حق‌پخش فوتبال در دست هیات دولت

مدیر كل روابط عمومی سازمان صداوسیما ضمن توضیح جزئیات جلسه امروز رؤسای باشگاه‌های فوتبال با رئیس سازمان صدواسیما از طرح ماجرای حق پخش در هیات دولت خبر داد.

به گزارش نما، «سیدتقی سهرابی» در گفت‌وگو با فارس، درباره جزئیات جلسه امروز رؤسای باشگاه‌های فوتبال کشور با سیدعزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما گفت: جلسه امروز به درخواست روستی باشگاه‌های فوتبال کشور و دعوت آقای مجید زین العابدین رئیس شورای هماهنگی ورزش سازمان صدا و سیما برگزار شد و در آن علاوه بر آقای ضرغامی، رؤسای باشگاه‌هایی نظیر سپاهان، استقلال اهواز، راه‌اهن، پرسپولیس و ... حضور داشتند.

وی ادامه داد: جلسه در فضای بسیار صمیمانه و تعاملی برگزار شد و تقریبا همه مهمانان متفق‌القول بودند که به دلیل اینکه شخص آقای ضرغامی به ورزش علاقه‌مند است، اتفاقات خوبی برای ورزش به ویژه فوتبال در دوره 10 ساله رقم زده‌اند. همچنین در این جلسه عنوان شد که قانون اجازه پرداخت پول به فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد و صداوسیما نمی‌تواند در این زمینه گامی بردارد.

سهرابی اظهارداشت: حاضران در جلسه البته گرفتاری‌های خود را گزارش دادند و از تنگناهای مالی خود گفتند و اینکه یکی از منابع مالی باشگاه‌ها برای کسب درآمد حق پخش تلویزیونی است. اگر ما انتظار داریم و می‌خواهیم که به سمت فوتبال حرفه‌ای برویم باید برای این موضوع نیز فکری بشود. مهندس ضرغامی هم در این نشست توضیح دادند که شرایط رسانه صداوسیما به عنوان یک رسانه دولتی با سایر رسانه‌های دنیا که اغلب خصوصی هستند، متفاوت است. ولی صداوسیما برای پیش‌برد ورزش کشور و به ویژه فوتبال از هیچ کمکی در این میان مضایقه نمی‌کندو کمک‌های انجام شده در این راستا بوده است.

وی تصریح کرد: پس از گفت‌وگوی طولانی که انجام شد و تبادل نظرهایی که صورت گرفت، در نهایت همه حاضران در جلسه متفق‌القول و هم نظر شدند که قانون اجازه نمی‌دهد صداوسیما پولی برای پخش مسابقات فوتبال پرداخت کند اما برای این مشکل نیز باید راه حلی پیدا کرد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که امشب چند تن از دوستان حاضر در جلسه در برنامه تلویزیونی نود حاضر می‌شوند و درباره ماحصل این جلسه گفت‌وگو خواهند کرد.

وی عنوان داشت: آقای سنایی مدیرعامل باشگاه پیکان در این جلسه اعلام کردند که کارهایی که صداوسیما برای ورزش کشور انجام دادند فوتبال را به این سطح رساند و توقعات را بالا برد. آقای تاج نیز گفتند که کار صداوسیما در پرداخت به ورزش در جام جهانی و همچنین برنامه 2014 تحسین‌برانگیز بود. آقای متنقمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز از اقدامات سازنده صداوسیما در حوزه ورزش صمیمانه تشکر کردند. آقای قنبرزاده نیز اعتقاد داشتند که استقبال مردم از فوتبال به خاطر انعکاس خوب و مطلوب آن در صداوسیما بوده است.

سهرابی در پایان درباره نتیجه این جلسه نیز گفت: آقای ضرغامی قول دادند که به منظور حل مشکل فوتبال حرفه‌ای در کشور و برطرف کردن ریشه‌ای این مشکل، این موضوع را روز چهارشنبه در هیات دولت مطرح کنند و اظهارامیدواری کردند که با کمک دولت و مجلس مشکل حق پخش مسابقات فوتبال حل شود.

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...