نسخه چاپی

آب، خانه آستارایی‌ها را فرا گرفت

فرماندار آستارا از آبگرفتگی منازل 200 خانوار در پی بارش 224 میلی‌متری باران خبر داد.

به گزارش نما، سیروس شفقی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: با بارش 224 میلی‌متری باران که موجب طغیان رودخانه‌های مرداب، خواجه کری و ویرمونی شد، بالغ بر 200 خانوار در بخش‌های غربی شهر دچار آبگرفتگی شد.



وی اظهار کرد: کار امداد رسانی به مناطق مذکور از نخستین ساعت وقوع این حادثه آغاز شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد. این خانوارها بیشتر در خیابان‌های شهید رستمیان، امام علی (ع)، خلیل آباد، کشاورز، شالیزار، بلوار معاد و حاشیه رودخانه مرداب ساکن هستند.



شفقی از هماهنگی کامل بین اعضای ستاد بحران شهرستان خبر داد و افزود: هلال احمر، بخشداران آستارا و لوندویل، اداره‌های گاز، برق، آب، راه و شهرسازی، شهردار آستارا، دهیاران، شوراهای اسلامی بخش و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و لوندویل و سایر اداره‌های مرتبط از نخستین ساعات وقوع حادثه حضور فعال داشته‌اند.



فرماندار آستارا با اشاره به قطعی برق مناطق آبگرفته توضیح داد: این اقدام جهت پیشگیری از بروز اتصال از ناحیه پمپ‌های آب و تابلوهای کنتوری با توجه به بالا آمدن ارتفاع آب در بعضی منازل و خطرات جانی ناشی از آن، پس از بررسی میدانی کارشناسان اداره برق صورت گرفته است.



وی بیان کرد: با پایین رفتن سطح آب، عملیات برقراری مجدد انشعابات ادامه داشته و مأموران اداره برق به همین منظور تا برقراری کامل جریان برق در محل‌ها حضور خواهند داشت.

شفقی با بیان اینکه عملیات امدادرسانی و جابه‌جایی اهالی با سه فروند قایق موتوری و چند دستگاه کامیون در حال انجام است، اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده توسط شهرداری، توزیع نان رایگان در یکی از مناطق آبگرفته صورت گرفته است.



شهرستان بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...