نسخه چاپی

واكنش پورمحمدی به انتشار خبر بازداشت مدیركل حقوقی وزارت نیرو

وزیر دادگستری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌كه شنیده شده مدیركل حقوقی وزارت نیرو در پرونده موسوم به وكیل 32 میلیاردی بازداشت شده است، گفت: هر خبری كه باشد توسط مقامات قضایی در وقت خودش به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در حاشیه بیستمین سالگرد تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم این است که این دولت در رابطه با مبارزه با فساد از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد و با دستگاهای نظارتی و قضایی همکاری کامل را خواهد داشت تا اگر فسادی از گذشته وجود داشته و خدای ناکرده اکنون نیز اتفاق افتاده به طور جدی برخورد کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با این‌که آیا حمایت از قربانیان اسیدپاشی شامل قربانیان قبلی این حوادث هم می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در رابطه با این موضوع پرونده داریم، اما صدور حکم برخی پرونده‌ها طولانی می‌شود و تا حکم صادر نشود ما مجوز پرداخت نداریم.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در رابطه با این‌که بعد از حادثه اسیدپاشی اخیر در استان اصفهان برخی از رسانه‌های داخلی این اتفاق را به بحث امر به معروف و نهی از منکر ربط دادند که باعث شد رسانه‌های غربی بتوانند روی آن مانور دهند نظر شما چیست، گفت: این پیش‌داوری و تحلیل‌هایی که صورت می‌گیرد تا اصل قضیه روشن نشود نارواست، اما بحث حقوق بشری آن درست است؛ زیرا به حقوق افرادی تجاوز شده است. ما به رعایت کامل حقوق بشر معتقدیم و اسلام هم به این موضوع تأکید دارد.

وی ادامه داد: ما در حقوق شهروندی پیشگام هستیم و اگر به حق کسی تعدی شود حتما باید جبران کنیم. در حوادث اخیر ابتدا باید عاملان جنایت را شناسایی کنیم و در حال حاضر دستگاه‌های مربوطه با جدیت در حال پیگیری موضوع هستند و ان‌شاءلله به زودی به نتیجه برسند که بعد از آن کار دستگاه قضایی با قدرت و قاطعیت شروع می‌شود که ما با سرعت در اجرای حکم امیدواریم که بتوانیم استیفای حق کنیم.

پورمحمدی در پاسخ به این‌که وزارت دادگستری وظیفه دارد از بزه دیدگان اجتماعی حمایت کند و باید بودجه‌ای به آنها اختصاص دهد، همچنین در بحث اسیدپاشی شما باید از این افراد حمایت کنید اما تاکنون این حمایت به چه دلیلی انجام نشده است، گفت: مهم این است آسیب دیدگان اجتماعی مورد حمایت قرار بگیرند که دولت این کار را انجام می‌دهد. الان وقت درمان و توجه فوری است که توسط دولت و ارگان‌های امدادی و خدماتی اتفاق می‌افتد. بزه دیدگانی که شما به آنها اشاره می‌کنید آسیب‌های ناشی از محکومیت و جرم است.

وزیر دادگستری در ادامه بیان کرد: منابع ما کاملا محدود است که بخشی را خودمان تأمین می‌کنیم و بخشی را به دستگاه‌های دیگر منتقل می‌کنیم. بودجه در نظر گرفت شده برای امسال ما 5 میلیارد تومان بود، اما مبلغی که به ما تخصیص داده شد بسیار پایین است.

به گزارش ایسنا، پورمحمدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که جذب نیرو در سازمان تعزیرات حکومتی از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: جذب نیرو شروع شده است. تعدادی جذب قوه قضاییه شدند و ما داریم از همان ظرفیت استفاده می‌کنیم تا آنها را به سازمان تعزیرات حکومتی بیاوریم.

خبرنگاری از پورمحمدی درباره قول همکاری وزارت دادگستری با بنیاد تعاون و حمایت از زندانیان سئوال کرد که وی باین کرد: در این رابطه با دو مشکل اساسی مواجه هستیم. اول جمعیت کیفری در زندان‌ها باید کاهش پیدا کند و دوم محل نگهداری زندانیان باید اصلاح شود که بودجه زیادی برای بازسازی و تاسیس زندان‌های جدید اختصاص داده شده است. به‌خصوص این بودجه در رابطه با اردوگاه‌های مواد مخدر است.

وی ادامه داد: بیش از 50 درصد زندانیان ما مربوط به محکومان مواد مخدر هستند. اخیرا دولت بودجه قابل قبولی را در این زمینه تخصیص داده است. نکته مهم این است که باید به زندانیان کار حرفه‌ای آموزش دهیم که خوشبختانه از 15 هزار زندانی شاغل کمتر از 2 درصد آنها به زندان بازگشته‌اند.

وزیر دادگستری افزود: رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه‌ هیات دولت گزارشی آزار دهنده و نگران کننده اما کاملی را از وضعیت زندان و زندانیان ارائه کردند و دولت قول جدی برای همکاری داده است. همچنین به کمیسیون اجتماعی دولت احاله شده که وضعیت زندان‌ها بررسی شود که این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا با کشور عربستان تبادل زندانی نداریم گفت: ما با هر کشوری که مایل باشد همکاری می‌کنیم. همچنین در کنوانسیون ضد فساد عضو شدیم و همه‌ کشورها در آنجا متعهد به همکاری هستند. قراردادهای استرداد مجرمین دو طرفه است، در حال حاضر با 40 کشور استرداد زندانی داریم یا قرار است انجام دهیم که آخرین آن مربوط به کشور ژاپن بوده و در روزهای آینده نیز با قبرس تبادل زندانی خواهیم داشت.

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...