نسخه چاپی

انصاری‌فرد: امیدوارم یكشنبه تصمیم‌های خوبی گرفته شود

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن با اشاره به جلسه با مالكان باشگاه در روز یكشنبه گفت: امیدوارم در این جلسه تصمیم‌های خوبی گرفته شود.

محمد حسین انصاری فرد در گفت و گو با فارس درباره آخرین وضعیت راه آهن گفت: روز یکشنبه جلسه مهمی با مالکان باشگاه خواهیم داشت. هفته گذشته جلسه مقدماتی داشتیم و با توجه به مسافرتی که رئیس مجمع باشگاه داشت جلسه نهایی یکشنبه برگزار می شود. در این نشست درباره زمان پرداخت مطالبات فصل گذشته، تعیین بودجه برای فصل آینده و سایر موارد تبادل نظر می کنیم و تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

وی افزود: راه آهن از جمله تیم هایی است که در فصل نقل و انتقالات برنامه ای نداشته و من به عنوان فرد فوتبالی می دانم از دست دادن یک ساعت هم می تواند به ضرر باشگاه باشد. دوست داشتیم زودتر از این در نقل و انتقالات کار را شروع کنیم. با این وجود امیدوارم در جلسه روز یکشنبه تصمیمات خوبی گرفته شود و بتوانیم هر چه زودتر برنامه ریزی برای فصل آینده را شروع کنیم.

مدیرعامل باشگاه راه آهن عنوان کرد: در حال حاضر چند تیم هستند که بلاتکلیفند که راه آهن یکی از این تیم ها است اما با صحبت هایی که داشتیم مالکان می خواهند تیمداری کنند و این می تواند باشگاه را از این وضعیت خارج کند.

انصاری فرد تصریح کرد: درست است که ملوان تیم دوست داشتنی و قدیمی است و یا فجرسپاسی چشم و چراغ شیراز است و یا داماش و گهر طرفداران زیادی دارند ولی راه آهن هم قدیمی ترین باشگاه راه آهن است و 73 سال قدمت دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر برنامه ریزی برای فصل آینده داشته باشیم و وضعیت همه تیم های بلاتکلیف مشخص شود. با توجه به وضعیتی که برای داماش و گهر به وجود آمده در حال حاضر به نوعی تنها تیم خصوصی لیگ برتر راه آهن است. مالکان راه آهن در فوتبالی که به هیچ عنوان درآمدزا نیست هزینه های زیادی را متحمل شدند ولی نه تنها حمایتی از راه آهن نشد بلکه در طول فصل از طرق مختلف کم لطفی های زیادی در حق راه آهن شد.

انصاری فرد اظهار داشت: فوتبال ما نمی تواند تا ابد وابسته به دولت باشند و دیر یا زود باید خصوصی شود، همان گونه که راه آهن شد ولی با اتفاقاتی که رخ می دهد کاری می کنند که بخش خصوصی برای ورود به فوتبال رغبت نکند.

وی تاکید کرد: باشگاه های ایرانی برخلاف خارجی ها نه تنها از حق پخش تلویزیونی و بلیت فروشی درآمد ندارند بلکه عناصر سیاسی چون فرماندار، شورای شهر، نمایندگان مجلس و مدیر تربیت بدنی را پشت سر خود ندارند و حقشان تضعیف می شود. در این شرایط کدام بخش خصوصی در فوتبال هزینه می کند؟ درآمد که نیست، کم لطفی هم می شود. فوتبال ما در این زمینه به بیراهه می رود.

انصاری فرد در ادامه به فارس گفت: در این شرایط مالکان راه آهن که تاکنون 9 میلیارد تومان هزینه کرده و 60 درصد حق و حقوق فصل گذشته و برخی بدهی های برجای مانده از سال های گذشته را داده اند در حق فوتبال لطف کرده اند و امیدوارم دلسرد نشوند. این تذکر را باز هم تکرار می کنم که این شیوه حمایت از بخش خصوصی نیست. اگر حمایت نمی کنید حقشان را تضعیف نکنید. من خوشحالم که راه آهن به عنوان تیمی که در لیگ برتر دوام نداشته 5،6 سال است که حضور مستمر در لیگ دارد و همه ساله بازیکنان بزرگی از این تیم به تیم های بزرگ رفته اند. دو فصل پیش 8 و فصلی که گذشت 7 ملی پوش به تیم های ملی معرفی کردیم. این موفقیت ها با مشقت فراوان حاصل شده و در دو سال آخری که راه آهن لیگ برتری بود در شرایطی که تیم های دولتی سالی 15 میلیارد بودجه دریافت می کردند راه آهن سالی 2 میلیارد بودجه گرفته و بقیه تبدیل به بدهی هایی شد که دردسرهایی برای من به عنوان مدیرعامل بوجود آورد که ما بخشی از کمبود بودجه را با درآمدزایی پوشش دادیم اما بخشی بدهی شد.

انصاری فرد خاطر نشان کرد: فصل گذشته به خاطر اینکه راه آهن اولین تیمی بود که به بخش خصوصی منتقل می شد در 10 روز مانده به آغاز فصل تکلیف تیم مشخص شد. راه را هموار کردیم تا تیمی که می خواهد به بخش خصوصی برود راه های قانونی را در مسیر بهتری طی کند. امسال هم بخشی از زمان را از دست دادیم و امیدوارم روز یکشنبه تصمیمات خوبی گرفته شود و راه آهن به عنوان تیم خصوصی در تهران و با برنامه ریزی بهتر گام در مسابقات بگذارد.

وی درباره وضعیت بازیکنان تیم اظهار داشت: برخی بازیکنان قرارداد دوساله دارند. آنها در هفته های اخیر به دلیل مبهم بودن وضعیت باشگاه احساس بلاتکلیفی می کردند اما مثل فصل گذشته صبوری کردند. بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده به رغم پیشنهادهای رسیده وفادار مانده اند. از آنها باید تشکر کرد. امیدوارم پس از جلسه روز یکشنبه بتوانیم با تلاش مستمر عقب ماندگی را در نقل و انتقالات جبران کنیم.

۱۳۹۱/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...