نسخه چاپی

نایب رییس كمیسیون اصل 90 در گفتگو با نما:

زیر سوال بردن اقدامات مجلس در شان رییس جمهور نیست/نجفی پاسخ كمیسیون اصل 90 را هنوز نداده است

عکس خبري -زير سوال بردن اقدامات مجلس در شان رييس جمهور نيست/نجفي پاسخ کميسيون اصل 90 را هنوز نداده است

فاطمه رهبر گفت:آنچه مسلم است درشان رییس جمهور محترم نیست كه به بهانه های مختلف در جمع های مختلف اقدامات مجلس را زیر سوال ببرند ، و یا مهر سیاسی كاری به آن بزند و بخواهند مجلس را تضعیف كنند .

به گزارش نما ،موضوع 3000 نفری؛ بورسیه های غیر قانونی در وزارت علوم یکی از ادعاهای دولت یازدهم بود که در آستانه استیضاح وزیر علوم و تحقیقات به آن دامن زده شد. این ادعا، توسط دولتمردان یازدهم ، کار را به جایی رساند که برخی ها موضوع استیضاح فرجی دانا را با آن گره زدند و با غوغاسالاری و جوسازی که میراث روزهای اصلاحات است، نمایندگان را متهم به انتقام جویی کردند. اما با گزارش اخیر وزارت علوم و تحقیقات، تخلف 3000 نفری به 36 نفر تقلیل یافت و بار دیگر سیاسی کاری ها و اهداف واقعی برخی جنجال های ساختگی نمایان شد
فاطمه رهبر نایب رییس کمیسیون اصل 90 در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با جوسازی و غوغاسالاری دولت در موضوع بورسیه های غیر قانونی ، گفت: موضوع جوسازی سیاسی و یا تغییر فضای سیاسی ، به تعبیری ایجاد فضای بدبینی نسبت به مسوولین کشور و یا کسانی که در هر موقعیت به خدمت مشغول هستند ، موضوعی نیست که فقط ما در شرایط فعلی با آن مواجه شده باشیم .
وی افزود : از ابتدای انقلاب همیشه دست های در کار بوده است تا مردم را نسبت به مسوولین بدبین کند. اما گاهی اوقات ممکن است که اشتباهات و اتفاقاتی هم صورت گرفته باشد ولی بزرگنمایی این مسایل در منظر عمومی ، قطعا از اشتباهاتی است که اگر نخواهیم بدبینانه به آن نگاه کنیم و بگوییم از دسیسه های دشمنان است ؛ قطعا یکی از اشتباهات و غفلت های بزرگ مسوولین است که به آن دامن می زنند.
رهبر در رابطه با موضوع بورسیه ها اظهار داشت : موضوع اعلام بورسیه های غیر قانونی که در چند ماه گذشته ، با آمار بیش از 3500 نفر موجی در جامعه ایجاد کرد . اعتراضات عمومی را در بین برخی از اقشار دانشگاهی و خانواده ها و خود دانشجویان مطرح شد ؛ چرا که برخی از این دانشجویان که اسم آنها در لیست ارایه شده توسط وزارت علوم به عنوان متخلفین آمده بود، از نخبگان کشور بودند.
وی خاطر نشان کرد : بنده در آن مقطع مصاحبه ای کردم که اعلام کردم که این عزیزان حق شکایت و اعتراض نسبت به این موضوع دارند. در حال حاضر با گذشت زمان آماری که وزارت علوم اعلام کرده است که در نهایت فقط 36 نفر غیر قانونی ورود پیدا کرده اند و مطابق دسته بندی که صورت گرفته بود، که با ارایه مدراک و یا هزینه های شخصی خود ادامه بورسیه بدهند.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: به هرجهت شرایط به گونه ای نبوده که این غوغاسالاری در این شرایط که ما نیازمند یک امنیت روحی و روانی اجتماعی در جامعه هستیم ، صورت پذیرد و یا برخی از موضوعات دست به دست هم دهند تا امنیت فکری مردم دچار تزلزل شود . در شرایط فعلی ، قطعا کسانی که به این موضوع دامن زده اند ، اعم از مطبوعات و رسانه و برخی از مسوولین باید از مردم عذرخواهی کنند .
نایب رییس کمیسیون اصل 90 تاکید کرد : از طرف مجلس هم دیوان محاسبات این موضوع درحال پیگیری است . همچنین بنده به عنوان نایب رییس کمیسیون اصل 90 مکاتباتی را با سرپرست وزارت علوم آقای دکتر نجفی داشتیم که آخرین روند کار را طی مکاتبات صورت گرفته به کمیسیون ارایه دهند. در حالی که دو مرحله مکاتبات صورت گرفته هنوز هیچ پاسخ و یا مکاتبه ای صورت نگرفته است. در هرصورت مجلس پیگیر این موضوع است و قطعا با عنوان حافظ حقوق مردم آن را پیگیری خواهد کرد .
فاطمه رهبر تصریح کرد : این که بخواهند موضوع بورسیه ها را به استیضاح وزیر علوم گره بزنند، آدرس غلط دادن است . کاملا مسایل و مطالب استیضاح کنندگان مشخص بوده و هست و به صورت اسناد مکتوب در رسانه ها هم درج شد . اما برخی به دنبال جوسازی نسبت مجلس هستند و بهانه های مختلف در جهت سیاه نمایی و خراب کردن مجلس در اذهان عمومی ، از طرف برخی گروهها و حتی افرادی که سمتهای دولتی دارند، اقداماتی انجام شد .
وی با بیان آنکه استیضاح حق قانونی نمایندگان است افزود : آنچه مسلم است درشان رییس جمهور محترم نیست که به بهانه های مختلف در جمع های مختلف اقدامات مجلس را زیر سوال ببرند ، و یا مهر سیاسی کاری به آن بزند و بخواهند مجلس را تضعیف کنند .
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه شرایط ؛ شرایط سختی است . مجلس نمایندگان و مردم از عملکرد برخی از وزار به هیچ وجه راضی نیستند ولی به دلایلی می خواهیم یک فرصتهایی به وزرای محترم داده شود . شاید یک سال فرصت خوبی بود برای اقدامات وزرا محسوب شود که چه در کارنامه خود دارند .
وی تاکید کرد: در همین یک سال نشان داده که برخی وزرا باید استیضاح بشوند، مجلس در حال بررسی است و نمایندگان اسنادی را تهیه کرده اند . اما دهن کجی کردن به مجلس ، دهن کجی کردن به مردم هست . چرا که همه تلاش ما باید بر این باشد که در خدمت اهداف نظام و مردم باشیم . این جنجال راه انداختن ها و هیاهوها و متهم کردن یکدیگر، مورد پسند مردم نیست ، چرا که آنها نیاز به آرامش و شرایطی برای زندگی آرام دارند .
رهبر در پایان خاطر نشان کرد: اینکه دایما در سخنرانی افراد مختلف نمایندگان و مجلس را مورد اتهام و توهین و افترا قرار می دهند طبیعتا پسندیده نیست و در هر دولتی اگر این اقدام صورت بگیرد ازجهت قانونی و اخلاقی مردود است که قطعا در موضوع مردم قضاوت کنندگان دقیقی هستند و نظر مردم برای ما مهم است .

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...