نسخه چاپی

كمین كیسه های زر معاویه

محسن رفیقدوست

مجلس نهم اندک اندک از موضوعات مقدماتی خارج شده و رو به سوی آغاز فعالیت های اصلی خویش می نهد. از منظر کسی که خادم ملت بوده است، چند نکته از باب امر به معروف برادران خویش در خانه ملت کوتاه و مختصر اشاره می نمایم.

یکی از بهترین مشاورین برای همه مسئولین با سلیقه های گوناگون همواره شخص آیت الله العظمی خامنه ای بوده اند. این امر فارغ از جایگاه ولایت امر ایشان در دوران پیش از رهبری نیز کاملا مشهود بود. مشاوره هایی محاسبه شده و بدون دخالت حب و بغض شخصی و با در نظر گرفتن مصلحت امت از سوی ایشان ارائه گشته است اما در بسیاری موارد غفلت مسئولان از توجه عملی به آن سبب شده است که سالهای بعد دست حسرت به دندان بگیرند که آسیب امروز ما در مشورت معظم له پیش بینی شده و هشدارهای لازم را داده بودند؛ اما در آن مقطع عمق نظر ایشان را درک نکردیم. حال در ابتدای این دوره رهبر فرزانه انقلاب رهنمودهایی را با نکته سنجی به شما برادران ارائه کرده اند. در پایان هر هفته از عمر کوتاه نمایندگی مجلس، مروری بر بندهای آن و توفیق و شکستهای خویش در اجرای خواست نائب امام زمان ؛ می تواند سبب گردد در پایان دوره نمایندگی کارنامه قابل قبول تری برای خویش رقم زنید.

عرصه نمایندگی باید به واقع کلمه "نمایندگی" باشد. هیچ کس نیست که تسلط کامل بر همه علوم روز داشته باشد و طبیعتاً قانون گذاری مستلزم تسلط به علم مربوط به حوزه آن قانون است. در این جایگاه باید بجای فردیت جمع را تقویت کرد و با پشتوانه سازی از خرد جمعی، با آگاهی کافی و شناخت متن و حاشیه هر لایحه یا طرح پای در مجلس نهاد. بی شک هر رای نمایندگان پیامدهایی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای کشور دارد که اگر بدون حجت شرعی لازم باشد، در روز قیامت باید برای هر قانون به میلیونها ایرانی پاسخ گفت.

با این حساب تنها فردی که ارزش فروختن رای به وی را دارد؛ ذات اقدس ربوبی است. فروختن رای به اصحاب قدرت می تواند چنان پیامدی برای کشور داشته باشد که معاویه از پس شکست در عرصه نظامی در تقابل با امام حسن علیه السلام با چنین رویکردی کسب پیروزی کرد. جریان انحرافی که برغم اختصاص هزینه های هنگفت برای انتخابات نتوانست راهی برای نفوذ به مجلس بیابد؛ آشکارا از عدم نگرانی از راه نیافتن مهره های خویش می گوید و ادعا می کند می تواند هر نماینده را با چند پروژه عمرانی خریداری نماید. مصاف آینده مجلس "جهاد اکبر"ی است که باید با غلبه نمایندگان اصولگرای راه یافته به مجلس بر نفس خویش، پیروزی نهایی بر جریان فتنه و انحراف را رقم زد؛ در غیر این صورت باید یقین کرد که سپاه معاویه با کیسه های زر و وعده های رنگارنگ امکان تحمیل صلحی دیگر را بر جهان تشیع خواهد داشت.

انشاء ا... عزیزان نمایندگان محترم ملت همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند قوانینی تصویب می نمایند که اجرای آن ممکن و میسر باشد که پس از تأیید شورای محترم نگهبان و ابلاغ آن به دولت محترم، بایستی به اجرا درآید در مقابل عدم اجرای قوانین ابلاغ شده توسط دولت سکوت نماینده محترم هیچ معنا و مفهومی نداشته و در درجه اول اتلاف حق ملت و درجه بعد اهانت به قاطبه نمایندگان است که انشاءا... در این دوره شاهد آن نخواهیم بود.

۱۳۹۱/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...