نسخه چاپی

خداداد:لباس راه ‌راه قدیمی‌ها را می‌پوشم و می‌روم زندان

عکس خبري -خداداد:لباس راه ‌راه قديمي‌ها را مي‌پوشم و مي‌روم زندان

شاگردان محمد مایلی‌كهن یكی پس از دیگری بابت حكم ۴ ماه زندانی شدن او ابراز ناراحتی می‌كنند. دیروز احمدرضا عابدزاده خطاب به علی دایی گفت؛ مایلی‌كهن مربی و معلم و به نوعی پدر ما بوده و نباید از او شكایت می‌كرد و امروز خداداد عزیزی زوج علی دایی در خط حمله تیم ملی از مایلی‌كهن حمایت كرد.

به گزارش نما به نقل از خبر ورزشی، شاگردان محمد مایلی‌کهن یکی پس از دیگری بابت حکم ۴ ماه زندانی شدن او ابراز ناراحتی می‌کنند. دیروز احمدرضا عابدزاده خطاب به علی دایی گفت؛ مایلی‌کهن مربی و معلم و به نوعی پدر ما بوده و نباید از او شکایت می‌کرد و امروز خداداد عزیزی زوج علی دایی در خط حمله تیم ملی از مایلی‌کهن حمایت کرد.

شما درباره حکم زندان رفتن محمد مایلی‌کهن چه نظری دارید؟
ظهر دوشنبه مشغول صرف ناهار بودم که از یک دوست شنیدم به دنبال شکایت دایی، حاجی‌مایلی محکوم به زندان شده و آنقدر شوکه شدم که نتوانستم ناهارم را بخورم و از این اتفاق شدیداً ناراحتم. فوتبال ما از ۱۴، ۱۵ سال قبل میسر اشتباه را در پیش گرفته و با سرعت در این مسیر غلط پیش می‌رود، حال چه زمانی متوجه شود و این مسیر اشتباه را برگردد و وارد میسر درست بشود و به مقصد برسد، خدا عالم است.

به زعم شما چه موضوعی باعث شده میسر فوتبال اشتباه شود؟
انتخاب مدیران غیرمتخصص، ولخرجی بیخودی و عدم توجه به زیرساخت‌ها، تیم‌های پایه‌ای و باز شدن پای دلالی در فوتبال. نه صرفاً خود دلال‌ها بلکه نشان دادن زشتی‌های فوتبال توسط پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون و مسائلی از اين دست، سبب شده چهره فوتبال هر روز زشت‌تر شود.

چنانچه مي‌بينيد در هفته‌هايي كه تلويزيون بازي‌ها را پخش نمي‌كند سر بازي تيم‌هاي پرسپوليس يا استقلال كمتر از ۵ هزار نفر به ورزشگاه آزادي مي‌روند. قديم كه اين امكانات نبود و كسي اتومبيل نداشت بالاي ۷۰ هزار نفر با پاي پياده به ورزشگاه مي‌رفتند و حالا كه اكثر مردم ماشين دارند به‌زور ۵ هزار نفر مي‌روند استاديوم آزادي. خب اين نشان‌دهنده چيست؟

مسلماً دلزدگي مردم. حتي معتقدم فوتبال از چشم خيلي‌ها افتاده است. مردم بدشان مي‌آيد بازي‌هاي ليگ برتر را ببينند، كيفيت پايين است و دستمزدها بالا و مردم پيش خودشان مي‌گويند براي چه اينها با اين كيفيت بايد ميليارد ميليارد بگيرند و از همه هم طلبكار باشند. حال در كنار اين زشتي‌ها قرار است مربي سازنده نسل دهه ۷۰ فوتبال ايران كه در نظرسنجي از نظر مردم بهترين نسل فوتبال شد، برود زندان.

مايلي‌كهن عليه علي دايي مصاحبه كرد، او هم تصميم گرفت شكايت كند. حالا هم كه خود مايلي‌كهن گفته كوتاه نمي‌آيد و به زندان مي‌رود؟

من وارد جزييات نمي‌شوم. علي دايي همبازي‌ام بوده و جدا از آن رفيقم است و دوستش دارم. از سويي حاجي‌مايلي گردن من و خيلي از فوتبالي‌هاي ديگر حق دارد، يادم هست سال ۹۶ خيلي از چهره‌هاي شاخص فوتبال ايران را خط زد و يك تيم جوان را برد به جام ملت‌هاي آسيا. خيلي دل و جرأت مي‌خواست كه شما مجيد نامجومطلق را خط بزني و داريوش يزداني و علي موسوي ۱۸،۱۷ ساله را ببري به ميداني چون جام ملت‌هاي آسيا و بعد با همين جوان‌ها پس از سال‌ها مقام سوم را بگيري.

يا مهدوي‌كيا را با ۱۸ سال سن مي‌گذاشت توي زمين و البته خيلي‌هاي ديگر. در آن ايام حتي حاجي در چند بازي نيما نكيسا را جاي احمدرضا عابدزاده بازي داد اما همين عابدزاده از مايلي‌كهن حمايت مي‌كند چون هم احمد، هم من و هم بقيه فوتباليست‌ها مي‌دانيم اگر حاجي دو تا ايراد دارد ۲۰ تا حسن هم دارد. شايد گاهي از كلمات تلخ استفاده كند اما دل بزرگي دارد و آدم سالمي است.

در كل مي‌خواهم بگويم اگر مايلي‌كهن حتي يك روز برود زندان، آبروي فوتبال‌مان زير سؤال مي‌رود و مطمئن باشيد تمام رسانه‌هاي خارجي هم اين خبر را پوشش مي‌دهند كه سرمربي سابق تيم ملي ايران بابت مصاحبه عليه شاگردش زنداني شده است! اين سازمان حقوق بشر هم نشسته يكي برود زندان و بيانيه بدهد!

عابدزاده گفته حاضر است جاي مايلي‌كهن برود زندان، شما چطور؟

بله، اتفاقاً دنبال اين لباس راه‌راه‌هاي قديمي هستم كه از آنها بخرم و بروم زندان! از طراحي‌اش خوشم مي‌آيد (خنده). اين حرف كه شوخي بود ولي اميدوارم ظرف همين ۲، ۳ روز اين موضوع حل شود چون تا حالا مردم با فوتبال حال نمي‌كردند و از اين به بعد حالشان هم از اين رشته به هم مي‌خورد!

انصافاً تو جاي دايي بودي چه‌كار مي‌كردي؟

من آدمي نيستم كه در درگيري لفظي كم بياورم ولي چون حاجي‌‌مايلي مربي‌ام بوده سعي مي‌كردم با رفاقت موضوع را عوض كنم اما مسلماً شكايت هم نمي‌كردم.

درگيري و فاصله مايلي‌كهن و دايي از زمان همكاري آنها در تيم ملي بود، منشأ اين اختلاف كجاست؟

يك اردو در كانادا داشتيم كه من از كلن رفتم به اردو و علي كه عضو آرمينيا بيله‌فلد بود براي آن سفر دعوت نشد. نمي‌دانم چه حرف‌هايي شد و چه ماجرايي بود كه پس از آن، رابطه اين دو تا دوست براي هميشه شكرآب شد.

۱۳۹۳/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...