نسخه چاپی

در مقابل صربستان خوب بازی كردیم اما باختیم

تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی برابر صربستان قرار گرفت و نتیجه را به حریف واگذار كرد.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، ششمین روز از رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک با دیدار حساس تیم‌های ایران و صربستان آغاز شد.

ایران که برای صعود به المپیک نیاز مبرم به پیروزی در این مسابقه داشت تمام توان خود را به کار گرفت و در مقابل صربستانی‌ها هم که تا پیش از این تنها یک گیم را به حریفان واگذار کرده بودند و می‌خواستند انتقام شکست در جام‌جهانی را از ایران بگیرند، اصلا دوست نداشتند بازنده این میدان باشند. صرب‌ها، قهرمان اروپا هستند و تیمی قدرتی سرعتی از بلوک شرق محسوب می‌شوند و تمام این عوامل کار را برای پیروزی در این مسابقه سخت می‌کرد.

این بازی که برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود با نتیجه 3 بر صفر به سود صربستان خاتمه پیدا کرد. شاگردان ولاسکو گیم‌ اول و دوم را با حساب 30 بر 28 واگذار کردند و گیم سوم را هم 25 بر 23 به حریف باختند تا صرب‌ها جمع امتیاز‌های خود را به 18 برسانند و حضور خود را در المپیک قطعی کنند.

در گیم نخست این بازی ولاسکو ترکیب اصلی خود را روانه میدان کرد. با توجه به اینکه صرب‌ها در صدرجدول قرار داشتند بسیار راحت‌تر از شاگردان ولاسکو بازی می‌کردند. سرویس‌های عالی آنها و همچنین توپ‌گیری بازیکنان صربستان از نقاط مثبت آنها بود. هرچه به پایان گیم نخست نزدیک شدیم شناخت دو تیم بیشتر از هم شد و امتیازگیری برای دو تیم سخت می‌شد.

حمله‌های بی‌نقص شاگردان وکولاکوییچ موجب شد تا آنها زودتر به امتیاز 8 برسند و تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند، اما پس از آن بازی 8 بر 8 مساوی شد و در ادامه و زمانی که 14 بر 10 صرب‌ها پیش افتادند ولاسکو وقفه‌ای در بازی ایجاد کرد تا مانع روند امتیازگیری حریف شود.

شاگردان ولاسکو بازی را بهتر ادامه دادند و زمانی که بازی 17 بر 16 به سود صربستان شد، کولاکوویچ احساس خطر کرد و مجبور شد درخواست وقت استراحت کند، اما پس از آن بازی 19 بر 17 به سود ایران شد. دفاع غفور برای کسب امتیاز 20 به سود ایران به قدری خوب بود که ولاسکو هم مجبور شد واکنش نشان دهد و در ادامه امتیاز 21 را قائمی برای ایران به ارمغان آورد تا ایرانی‌ها راحت‌تر بازی را ادامه دهند. بازی 21 بر 17 شد و تعویض‌های کولاکوویچ فایده‌ای برای صرب‌ها نداشت و بازی 24 بر 22 به سود ایران شد و شاگردان ولاسکو در آستانه یک پیروزی شیرین قرار گرفته بودند، اما سرویس‌های خوب از بازیکنان صربستان آنها را با بازی برگرداند. ماراتن در انتهای این گیم بسیار تماشایی شده بود و دو تیم در امتیاز 28 مساوی شدند، اما صرب‌ها بهتر بازی کردند و توانستند این گیم را با حساب 30 بر 28 به سود خود خاتمه دهند.

در گیم دوم بازی پایاپایی پیش رفت، اما این بازیکنان ایران بودند که زودتر از حریف به امتیاز 8 رسیدند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. قهرمان اروپا در زدن سرویس یک سروگردن از ایران بالاتر بود و همین سرویس‌ها موجب شد تا ایران 10 بر 8 از حریف خود عقب بیفتد و ولاسکو درخواست وقت استراحت کند.

شاگردان کولاکوویچ که در زدن توپ‌های سرعتی بسیار عالی بودند و بازیکنان ایران باید تدابیری برای این موضوع می‌اندیشیدند. دو تیم دست از زدن سرویس‌های پرشی برنمی‌داشتند، اما دفاع و خلاقیت بین بازیکنان صربستان بهتر از ایران بود و همین موضوع موجب شد تا صرب‌ها به امتیاز 16 بر 14 برسند و تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

بازی که به امتیاز 19 بر 18 به سود ایران شد، کولاکوویچ احساس خطر کرد و بازهم وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کرد. هرچقدر ایران سرویس‌های خوب می زد، در مقابل دریافت صربستانی‌ها هم بهتر می‌شد. امتیاز 20 زمانی برای ایران به ارمغان آمد که صرب‌ها سرویس خود را به تور زدند.

ایران در این گیم بازهم از حریف پیش افتاد و 21 و 19 جلو افتاد. کولاکوویچ مانند گیم نخست بازهم بازیکن شماره 14 خود یعنی الکساندر را وارد میدان کرد تا شاید بازهم بتواند بازی را برگرداند. سرویس بی نقص صرب‌ها بازی را 22 بر 22 مساوی کرد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند. در نتیجه 23 بر 22 ولاسکو دو تعویضه انجام داد و فیاضی و مهدوی وارد میدان شدند.

بازی مانند گیم نخست پیش می‌رفت، اما حرکت پایپ فیاضی موجب شد تا بازی 25 بر 24 به سود ایران شود. الکساندر با از دست دادن سرویس خود 26 را به ایران داد، اما زیرکی صرب‌ها بازهم بازی را به تساوی کشاند. امیر غفور دفاع شد تا صرب‌ها 28 بر 27 پیش بیفتند، اما فیاضی بازهم بازی را به تساوی کشاند. استرس در چهره مربیان هر دو تیم موج می‌زد و جایی که اصلا وقت اشتباه نبود بازیکنان ایران سرویس از دست می‌دادند، اما در مقابل صرب‌ها بی‌نقص بازی می‌کردند و در پایان این گیم توانستند مزد این بازی کم‌نقص خود را بگیرند و مانند گیم نخست 30 بر 28 پیروز شدند.

در گیم سوم به نظر می‌رسید شاگردان ولاسکو روحیه خود را از دست داده‌اند؛ دریافت‌های اول ایران اصلا خوب نبود و توپ‌ها به خوبی به پاسور نمی‌رسید و این موضوع ایران را در حمله هم دچار مشکل می‌کرد. در امتیاز 5 بر 2 به سود صربستان، ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کرد. صرب‌ها از همان ابتدا اختلاف را زیاد کردند و در امتیاز 8 بر 5 به وقت استراحت فنی اول رفتند.

پاسور صربستان به خوبی مهاجمان خود را نغذیه می‌کرد و تنوع خوبی در پاس دادن داشت. سرویس‌های قدرتی و پرشی صربستانی‌ها موجب می‌شد تا ایران نتواند در حمله تنوع چندانی داشته باشد. 16 بر 12 صرب‌ها پیش افتادند تا تیم‌ها راهی وقت استراحت فنی دوم بروند.

از دست دادن سرویس‌های متوالی و توپ‌گیری ضعیف کار را برای ایران سخت می‌کرد، اما در مقابل حملات نصفه و نیمه ایران موجب می‌شد تا اختلاف از 4 امتیاز بیشتر نشود و بازی 19 بر 15 پیش می‌رفت. صرب‌ها بی‌رحمانه بازی می‌کردند و نتیجه 20 بر 15 به سود صربستان شد.

سرویس‌های قائمی موجب شد تا ایران در حمله بهتر شود و نتیجه 20 بر 18 شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. در پایان این گیم با حساب 25 بر 23 به سود صربستان خاتمه پیدا کرد تا این بازی در مجموع با نتیجه 3 بر صفر به سود صربستان خاتمه پیدا کند.



برنامه ادامه مسابقات امروز به این شرح است:

ونزوئلا ـ چین، ساعت 9:00

استرالیا ـ کره جنوبی،‌ساعت 11:30

ژاپن ـ پورتوریکو، ساعت 14:35



شاگردان ولاسکو فردا در آخرین بازی خود در رقابت‌های انتخابی برابر ژاپن قرار می‌گیرند. این بازی ساعت 14:35 انجام خواهد شد.

۱۳۹۱/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...