نسخه چاپی

توافق با ایران بزرگترین اولویت اوباما

معاون مشاور امنیت ملی كاخ سفید اخیرا در یك نشسن خصوصی عنوان كرده است كه دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران بزرگترین اولویت سیاست خارجی رئیس‌جمهور آمریكاست.

به گزارش نما به نقل از فارس، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اخیرا در یک نشست خصوصی دستیابی به توافق هسته‌ای بلند مدت با ایران را مهمترین اولویت سیاست خارجی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا خوانده و آن را هم‌وزن مهمترین طرح داخلی کاخ سفید یعنی طرح خدمات درمانی موسوم به «اوباما کر» دانسته است.

وی در بخشی از این نشست که فایل صوتی آن از سوی پایگاه «واشنگتن فری‌بیکن» منتشر شده، گفته است: «مسئله این است که این بهترین شانسی است که ما از زمان آغاز دولت رئیس‌جمهور اوباما و حتی شاید از ابتدای جنگ عراق، برای حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران داشته‌ایم. بنابراین، این فرصت کوچکی نیست و مسئله بسیار مهمی است. این احتمالا بزرگترین اقدامی است که رئیس‌جمهور اوباما در دوره دوم خود در زمینه سیاست خارجی انجام می‌دهد. در این چارچوب (سیاست خارجی) این برای ما مثل طرح خدمات درمانی است.»

ایران و گروه موسوم به 1+5 بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، تا روز سوم آذر (24 نوامبر) برای رسیدن به راهکار جامع زمان دارند.

در حالی که مقامات آمریکایی پیشتر این مذاکرات را «بسیار مهم» و «بهترین فرصت» توصیف کرده بودند، اما تاکنون رسما آن را به عنوان اولویت اصلی سیاست خارجی خود معرفی نکرده بودند.

۱۳۹۳/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...