نسخه چاپی

تحصن انقلابیون یمن در مقابل مراكز رای‌گیری

عکس خبري -تحصن انقلابيون يمن در مقابل مراکز راي‌گيري

جنبش اعتراضی جنوب یمن و شورای هماهنگی میان جوانان انقلابی عدن، با صدور بیانیه‌ای خواستار نافرمانی مدنی گسترده در استان‌های جنوبی یمن در دوم اسفند، روز برگزاری انتخابات نمایشی و آمریكایی در این كشور شدند.

جنبش اعتراضی مسالمت‌آمیز جنوب یمن، با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری یک همایش در میدان "الشهداء" در امروز (دوشنبه) در آستانه برگزاری انتخابات صوری و تک نامزده شد.

در این بیانیه که از سوی شورای عالی این جنبش و شورای هماهنگی میان جوانان انقلابی عدن صادر شده، در خطاب به مردم یمن آمده است: همه ما به حضور و مشارکت شما در این همایش احترام می‌گذاریم و اهمیت زیادی برای این مشارکت و راهپیمایی تنها چند ساعت پیش از برگزاری انتخابات تحمیلی قائل هستیم. زیرا حضور پررنگ شما در این همایش بزرگترین پیام را برای جهانیان خواهد داشت. شما با این مشارکت نشان خواهید داد که مردم جنوب یمن این انتخابات مضحک و نمایشی را رد می‌کنید و خواستار تحقق آزادی و استقلال حقیقی هستید.

در این بیانیه همچنین درباره اظهارات سفیر آمریکا در صنعاء که مدعی شده بود، جنبش اعتراضی جنوب نمی‌تواند هیچ تاثیری در روند برگزاری انتخابات در جنوب یمن بگذارد، ابراز تاسف کرده بود.

این جنبش انتخابات نمایشی آمریکایی را تحریم کرده است.

بر اساس این گزارش در بخش دیگر این بیانیه از ساکنان جنوب یمن خواسته شده است که فردا ، مورخ 21 فوریه (دوم اسفند) در نافرمانی مدنی دعوت شده از سوی انقلابیون یمن پاسخ مثبت دهند. این نافرمانی مدنی از ساعت 6 صبح فردا تا ساعت 12 ظهر ادامه خواهد داشت و ساکنان جنوب قرار است، فردا پس از برگزاری راهپیمایی‌های مسالمت آمیز در مقابل مراکز رای‌گیری در تمام استان‌های جنوبی یمن بویژه استان عدن، تحصن کنند.

ابسیاری از جوانان انقلابی یمن، جنبش الحوثی در شمال این کشور و جنبش اعتراضی جنوب یمن این انتخابات را تحریم می‌کنند و معتقدند که این انتخابات کاملا صوری است و زمینه‌ساز تغییر شخص "صالح" و جانشینی یکی از اعضای رژیم سابق یمن است.

در انتخابات یمن که قرار است فردا برگزار شود، "عبدربه منصور هادی" معاون صالح تنها نامزد انتخابات برای ریاست‌جمهوری است. او خود یکی از رهبران حزب کنگره ملی است. در چنین شرایطی تمام ناظران معتقدند که مردم یمن از این انتخابات صوری، استقبال کمی خواهند کرد و برگزاری این انتخابات صرفا موجب وقت تلف کردن و نیز صرف بیهوده هزینه مالی است.

"صدام عبدالله" صاحب یکی از تجارتخانه‌های یمن در این‌باره می‌گوید: اگر قرار است در این انتخابات هیچ رقابتی نباشد، اصلا چرا انتخابات برگزار می‌شود و میلیون‌ها ریال یمنی برای انتخاباتی که نتیجه آن کاملا مشخص است، هزینه می‌شود.

با وجود این‌که عربستان و آمریکا در کنار رژیم حاکم یمن و معاون دیکتاتور هستند اما آنها نیز نگرانند که برگزاری انتخابات نیز نتواند انتقال مسالمت آمیز قدرت را تضمین کند.

۱۳۹۰/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...