نسخه چاپی

پایان سقوط طلا/وقتی پیش بینی ها غلط از آب درآمد

بازار جهانی طلا در پایان معاملات شب گذشته، سقوط 1.1 درصدی روز پنج شنبه را اندكی جبران كرد.

خبرآنلاین:قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات شب گذشته بازارهای جهانی 6 دلار و 20 سنت افزایش یافت و به 1594 دلار و 70 سنت رسید. این در شرایطی بود که پیشتر بهای جهانی طلا با 1.1 درصد کاهش داشت به یک هزار و 571 دلار و 29 سنت در هر اونس رسیده بود.
در حالی که طی معاملات نیم روز نخست پنج شنبه، هر اونس طلا همچنان در محدوده 1620 تا 1625 دلار نوسان داشت، با نزدیک شدن به میانه داد وستدها یکباره بهای اونس طلا تا نزدیکی 1560 دلار سقوط کرد. البته در دقایق پایانی مبادلات پنج شنبه شب، قیمت هر اونس طلا تا 1571 دلار و 29 سنت بالا رفت.
سرمایه گذاران، به ویژه پس از جمعه گذشته، به افزایش بهای طلا امیدوار بودند زیرا برنانکی، رییس بانک مرکزی آمریکا گفته بود، بانک مرکزی قصد دارد از سیاست انبساط پولی در سطح وسیعتری استفاده کند.
جمعه گذشته، وزارت کار آمریکا اعلام کرد، سطح اشتغال این کشور در ماه مه (12 اردیبهشت تا 11 خرداد) کمتر از انتظار افزایش یافته و نرخ بیکاری از هشت و یک دهم درصد به8.2 درصد رسیده است. با این وجود فعالان بازارهای مالی جهان انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته کاری گذشته روندی صعودی را طی کند. به طوری که نظرسنجی سایت تخصصی طلا، کیتکو، هم دلالت بر تقویت طلا داشت.
فعالان بازار انتظار داشتند با ضعیف شدن بازار نیروی کار،‌ بانک مرکزی از محرکهای بیشتری برای تقویت اقتصاد استفاده کند اما وقتی رییس بانک مرکزی آمریکا شاره ای به بکارگیری محرک های اقتصادی نکرد، ناامیدی سرمایه گذاران منجر به کاهش تقاضا برای طلا و افت قیمت شد.

۱۳۹۱/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...