نسخه چاپی

آخرین خبرها از واگذاری واحدهای مسكونی در پردیس

شهر جدید پردیس این روزها برای بسیاری از افراد مهم است؛ شهری در نزدیكی پایتخت كه خیل عظیمی به سكونت در آن دل ‌بسته‌اند اما آخرین خبرها از واگذاری واحدهای مسكونی در پردیس چیست؟

به گزارش نما به نقل از فارس، شهر جدید پردیس که پس از اجرای طرح مسکن مهر به یک کارگاه بزرگ سازندگی و ساخت و ساز تبدیل شده است، در برهه کنونی اهمیت زیادی برای مردم استان تهران دارد.

مشکلات زیادی در راه توسعه این شهر نوپا وجود دارد که با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان شرکت عمران شهر جدید پردیس باز هم روزانه رخ می‌نماید و باید برطرف شود.

مشکل راه‌اندازی بالابرها، اجرای طرح‌های روبنایی و زیربنایی، همکاری نکردن برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان، تأمین نشدن آورده مردم و . . . از جمله مواردی بوده که متقاضیان مسکن در پردیس را با مشکل مواجه کرده است.

*شرکت عمران پردیس با هیچ پیمانکاری قرارداد ندارد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پردیس در خصوص گلایه‌مندی ساکنان فاز 3 پردیس از شرکت عمران در خصوص مشکلات راه‌اندازی بالابر‌های مجتمع‌ها با توجه به نصب بودن این بالابرها گفت: شرکت عمران پردیس با هیچ پیمانکاری قرارداد ندارد.

حسن ولی‌پور اظهار کرد: قرارداد‌‌های مسکن مهر بین متقاضی و انبوه‌ساز است و شرکت عمران شهر جدید پردیس داور طرفین محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر قرارداد‌‌هایی وجود داشته باشد، معمولاً با انبوه‌سازان بسته شده است.

وی تصریح کرد: در فاز 3 پردیس در سال‌های 90 و 91 واحد‌‌هایی افتتاح شد که بعد از استقرار متقاضیان در مسکن‌هایشان، تعدادی از ساکنان آورده خود را تکمیل نکردند و شرکت طرف قرارداد با آنها نیز عمران پردیس نیست.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: در این منطقه شرکت «حصا» طرف قرارداد است و بسیاری از ساکنان این مجتمع‌ها نیز وابسته به وزارت دفاع هستند.

ولی‌پور ادامه داد: در جلساتی که در روز‌های گذشته با مسئولان شرکت حصا داشتیم، بیان کردند اگر ساکنان آورده خود را تکمیل و پرداخت کنند، کار‌های راه‌اندازی بالابرهای این مجتمع‌ها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرکت عمران پردیس طبق مقررات نمی‌تواند در بخش خصوصی هزینه‌ای کند؛ بنابراین برای راه‌اندازی یا نصب بالابر باید از آورده متقاضیان هزینه شود.

*راه‌اندازی بالابرها هم‌زمان با تکمیل هر بلوک

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در مورد مجتمع‌‌های فاز 3 شرکت سرمایه‌گذاری مسکن نیز گفت: این شرکت هم‌زمان با تکمیل هر بلوک، بالابرها را نیز نصب می‌کند؛ مراجعاتی را هم در این‌باره داشته‌ایم اما شرکت عمران شهر جدید پردیس در این خصوص نمی‌تواند وارد شود.

ولی‌پور ادامه داد: راه‌اندازی بالابرهای این بلوک‌ها باید از مرحله استاندارد بگذرد، اما پیگیری و نامه‌نگاری‌‌های لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم و پیگیری‌‌های لازم از هر دو طرف صورت گرفته است و در بیشتر این موارد اداره استاندارد باید برای صدور مجوز راه‌اندازی بالابرها اقدام کند و پس از صدور این مجوزها، این بالابرها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

*تکمیل یک‌هزار واحد مسکونی در فاز 9 قدیم پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص علت تحویل ندادن بلوک‌‌های فاز 9 پردیس با توجه به تکمیل واحدها گفت: در فاز 9 قدیم پردیس، بیش از یک‌هزار واحد از سه هزار واحد را کاملاً آماده بهره‌برداری داریم.

ولی‌پور اضافه کرد: در این فاز، در بحث زیربنایی و در زمینه‌های آب، برق، گاز و فاضلاب با توجه به پرداخت هزینه‌‌های انشعابات با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی افزود: در این خصوص، جلساتی را با معاون عمرانی استاندار تهران داشتیم و اقداماتی صورت گرفته که اگر زودتر به سرانجام برسد، سکونت در فاز 9 قدیم امکان‌پذیر می‌شود.

*انجمن انبوه‌سازان ماهانه بیش از 150 سقف می‌زند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص تأخیر در انتخاب واحد فاز 5 پردیس نیز گفت: در فازهای 5 و 9 جدید با شرکت انجمن انبوه‌سازان طرف قرارداد هستیم که این شرکت در سال گذشته فعالیت زیادی نداشته و هر چه فعالیت انجام شده، در ابتدای سال 93 بوده است.

ولی‌پور اضافه کرد: آمار سال‌‌های گذشته این فازها، ماهانه 20 تا حداکثر 30 سقف بوده؛ اما آمار امسال تا ماهانه بیش از 150 سقف نیز رسیده و سرعت کار بیشتر شده که این موضوع دلگرم‌کننده است.

وی افزود: تصمیم گرفته‌ایم که فقط قرارداد پیش‌فروش را برای واحد‌‌هایی انجام دهیم که سقف آخر آن زده شده باشد، زیرا مشکلاتی از این دست به وجود آمده که در سال‌های گذشته قرارداد پیش‌فروش در مرحله فونداسیون داده شده است اما با مشکلات متعددی مانند پیمانکار، معارض و ... مواجه شده و پیشرفتی در ساخت حاصل نشده بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: با تصمیمی که گرفته شده است به هر تعدادی که سقف آخر زده شود، طبق نوبت ثبت‌نام از متقاضیان دعوت و قرارداد با آن‌ها منعقد خواهد شد.

*آماده‌سازی 15 هزار واحد در فاز‌‌های 8،11 و 9 قدیم

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص تاریخ تحویل سایت‌‌های کوزو (فاز 11) و دره بهشت (فاز 8) پردیس نیز گفت: در این فازها، بیش از 15 هزار واحد در فاز‌‌های مختلف آماده بهره‌برداری داریم که شامل فاز‌های 8،11 و 9 قدیم بوده و روزانه به این تعداد اضافه می‌شود.

ولی‌پور ادامه داد: این واحدها از نظر ما آماده واگذاری است؛ اما اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان وظایف خود را انجام دهند و به ما اعلام کنند که از نظر آن‌ها مشکلی وجود ندارد، شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز آماده واگذاری خواهد بود.

*راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب مشکل 3 فاز پردیس را رفع می‌کند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در کدام فازها از نظر زیربنایی بیشتر با مشکل مواجه هستید، گفت: اگر تصفیه‌خانه فاضلاب راه‌اندازی شود، مشکل سه فاز پردیس رفع خواهد شد.

ولی‌پور ادامه داد: اگر نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌‌های فشار قوی برق در منطقه انجام شود، مشکل بسیاری از فازها رفع خواهد شد و به سه ایستگاه پست برق فشار قوی نیاز داریم که در صورت راه‌اندازی، مشکلات فاز‌های 5، 8، 9 و 11 حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار نداریم شرکت برق هر سه پست فوق توزیع را به یک‌باره راه‌اندازی کند، بلکه اگر یکی از این پست‌ها را راه‌اندازی کند، مشکل حل خواهد شد و به مرور زمان باقی پست‌ها هم‌زمان با استقرار جمعیت نصب و راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: به همین صورت برای تصفیه‌خانه آب و فاضلاب اگر یک تصفیه‌خانه راه‌اندازی شود، با اتصالاتی که وجود دارد مشکل حل می‌شود و هم‌زمان با استقرار جمعیت تصفیه‌خانه‌‌های بعدی راه‌اندازی خواهد شد.

ولی‌پور افزود: این مشکلات به صورت صفر یا یک باقیمانده است و نمی‌خواهیم یک‌باره 70 تا 80 هزار واحد مسکونی را افتتاح کنیم؛ برنامه‌ریزی ما استقرار جمعیت به مرور زمان است که هم‌زمان با افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌ها، دستگاه‌‌های خدمات‌رسان دیگر باید مناطق را پوشش دهند.

وی گفت: اگر استارت اولیه افتتاح طرح‌ها زده شود، واحدها تحویل متقاضیان خواهد شد.

*پردیس کمبود آب دارد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص مشکلات آب مسکن مهر با توجه به ساخت تصفیه‌خانه آب و خطوط انتقال توسط شرکت عمران پردیس گفت: در سال‌های گذشته، شرکت عمران شهر جدید پردیس، خط انتقال آب از سد لتیان به پردیس و تصفیه‌خانه آب را احداث کرده که در هفته دولت امسال تحویل آبفا شده است.

ولی‌پور اضافه کرد: قبل از اینکه مسکن مهر در پردیس به حجم بالایی برسد، صورت‌جلسه‌ای در سال‌های گذشته بین مسئولان وقت وزارت نیرو و وزارت مسکن تنظیم شده است که از این تصفیه‌خانه آب به دو شهر همجوار هم منتقل شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به حجم بالای استقرار متقاضیان در شهر پردیس به این تصفیه‌خانه به صورت مجزا نیاز است و وزارت نیرو باید مانند همه شهرها مشکل پردیس را هم حل کند.

ولی‌پور افزود: در شهر جدید پردیس، مشکل آب شرب داریم اما آب شرب مصرفی شهر جدید پردیس که تمام هزینه آن را شرکت عمران پرداخت کرده، به شهر‌‌های اطراف منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص سرانجام تصفیه‌خانه فاضلاب نیز گفت: تصفیه‌خانه‌ای که آبفا مشغول ساخت آن است، هنوز به نتیجه نرسیده است؛ ما برای کمک به آبفا مقداری از کار‌های سیستم انتقال و ... را انجام می‌دهیم؛ اما انتظار داریم حق انشعابی که دستگاه‌‌های خدمات‌رسان برای آب، برق و ... دریافت می‌کنند، مانند دیگر شهرها خدمات نیز بدهند.

*سازمان‌های خدماتی به وظایف خود عمل کنند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: قانون ایجاد شهر‌های جدید می‌گوید که هم‌زمان با افزایش جمعیت باید وزارتخانه‌‌ها، مباحث زیربنایی، سازمان‌ها و اداره‌ها مباحث روبنایی خود را تطبیق دهند.

ولی‌پور افزود: اگر شرکت عمران شهر جدید پردیس کار‌هایی در زمینه روبنایی و زیربنایی برای کمک به سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها انجام می‌دهد، به معنی آن نیست که آنها نباید اقدامی صورت دهند.

وی تصریح کرد: ما در حد توان کمک می‌کنیم؛ اما دیگران نیز باید وظایف خود را انجام دهند؛ در زمان استفاده از خدمات و پرداخت حق انشعابات پردیس با شهر‌های همجوار تفاوتی ندارد و همان حق انشعاب از ما نیز گرفته می‌شود.

ولی‌پور ادامه داد: اگر شرکت عمران شهر جدید پردیس کمکی از هزینه خود یا قسمتی را با هزینه‌‌های متقاضی انجام داده، انتظار می‌رود این موارد در حق انشعابات دیده شود و این حقی است که به طور جدی به عنوان نماینده مردم پیگیر آن هستیم تا از ارگان‌ها گرفته شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: اگر در ساخت شبکه‌‌های مختلف آب، برق، گاز، فاضلاب و ... کمک می‌کنیم، این کمک‌ها در حق انشعاب‌ها باید برای ما مدنظر قرار گیرد.

ولی‌پور افزود: طبق قانون ایجاد شهر‌های جدید، هم‌زمان با شهر‌های اطراف باید وزارتخانه‌ها مباحث زیربنایی و روبنایی را مانند آب، برق، گاز، فاضلاب، مدرسه، مسجد، درمانگاه، کلانتری و ... ایجاد کنند.

*پردیس به تعداد بالایی مراکز آموزشی نیاز دارد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: در حال حاضر شرکت عمران شهر جدید پردیس در حد امکانات خود به همه وزارتخانه‌ها مقداری کمک کرده‌ایم اما انتظار داریم نوسازی مدارس نیز ساخت مدارس را آغاز کند.

ولی‌پور گفت: شهری که در دو سال آینده شاهد 400 تا 500 هزار نفر جمعیت خواهد بود، به تعداد بالایی مراکز آموزشی نیاز دارد؛ این وظیفه شرکت عمران نیست که همه مدارس را بسازد.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت باید ورود پیدا کند، نیروی انتظامی، ارگان‌‌های فرهنگی و ... نیز به همین صورت باید وارد میدان شوند و هم‌زمان وزارت نیرو، بحث برق و پست‌‌های انتقال فوق توزیع را که بیش از یک‌سال است شرکت عمران سه قطعه زمین را در اختیارشان قرار داده، آغاز کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: تاکنون هیچ اقدامی در این بخش صورت نگرفته و مشکلاتی از این دست بسیار است.

ولی‌پور ادامه داد: رسانه‌ها باید این موارد را به اطلاع مردم برسانند و با توجه به دستور اکید مقام معظم رهبری در خصوص به نتیجه رسیدن مسکن مهر و همچنین با توجه به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی همه مسئولان کشور باید این را بدانند که مسکن مهر فقط مربوط به وزارت راه و شهرسازی نیست؛ همه ارگان‌ها باید دست به دست هم دهند تا دستورات مقام معظم رهبری به نتیجه برسد.

۱۳۹۳/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...