نسخه چاپی

جاسوسی آمریكا از مقامات سوریه

یك روزنامه آمریكایی گزارش داد كه نهادهای اطلاعاتی آمریكایی به دلیل نداشتن اطلاعات از تحركات داعش، به شنود مكالمات تلفنی نهادهای دولتی سوریه روی آوردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که نهادهای اطلاعاتی برای حل ضعف اطلاعاتی خود در قبال داعش، به شنود مکالمات نهادهای دولتی سوریه متوسل شدند.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش روز شنبه خود نوشت: «نیروهای داعش در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا، اقدام به کاهش شدید و گاها توقف استفاده از تلفن همراه و وسائل ارتباط رادیویی کرده‌اند که این موضوع کار را برای کسب اطلاعات دشوار کرده است».

این روزنامه آمریکایی در ادامه به نقل از یک مقام این کشور می‌نویسد: «آمریکا هیچ رابطه دیپلماتیکی با سوریه ندارد و این موضوع نیز کار جمع‌آوری اطلاعات را سخت‌تر کرده است».

وال استریت ژورنال مدعی شد: «آمریکا در حال جاسوسی از مقامات (دولت) اسد که درباره تحرکات و وضعیت داعش گفتگو می‌کنند، بوده است ؛ برای مثال درباره کشته شدن رهبر گروه "خراسان" و نجات یافتن وی در اولین حمله هوایی، آمریکا از طریق شنود مکالمه تلفنی یک مقام سوری کسب اطلاع کرد».

گزارش این روزنامه آمریکایی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با وجود ادعاها درباره تسلط اطلاعاتی، دچار ضعف شدید اطلاعاتی بوده و به منظور جبران آن به جاسوسی از مکالمات مقامات دولت سوریه روی آورده است.

۱۳۹۳/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...