نسخه چاپی

نصرالله: نباید تنها منتظر ظهور باشیم

سید حسن نصرالله در سخنان خود در هفتمین روز از ماه محرم به نشانه‌های آخرالزمان و ظهور حضرت مهدی (عج) پرداخت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، شبکه المنار نوشت: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنان که به شکل ویدئو کنفرانس در مجتمع سیدالشهدا محل برگزاری مراسم مرکزی عاشورا در جنوب بیروت پخش می‌شد، گفت: واقعه جهانی همانند ظهور حضرت مهدی (عج) که با سرنگونی طاغوت‌های زمان و به قدرت رسیدن مستضعفین همراه خواهد بود نیازمند پیش زمینه‌هایی است که باید محقق شود.
نصرالله ادامه داد: خداوند مستضعفان مومن را به قدرت خواهد رساند و حکومت آن‌ها حکومت آخر الزمان قبل از برپایی قیامت خواهد بود و پروردگار این وعده را به مسلمین داده است که پیروز خواهند شد و به مشرکان نیز گفته است که چیزی جز شکست عایدشان نخواهد بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: انسان نیاز دارد که منتظر تحقق گفته‌ها و روایت‌های پیامبران درباره آخر الزمان بماند این امر به شکل ناگهانی حادث نخواهد شد. بلکه ظهور حضرت مهدی (عج) و برپایی قیامت نیازمند نشانه‌هایی است که زمینه چینی برای محقق شدن وعده‌های الهی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نباید تنها منتظر ظهور حضرت مهدی (عج) و قیامت باشیم، گفت: بررسی نشانه‌ها از آخر الزمان چشم‌اندازی از آینده را پیش روی ما باز می‌کند و باعث می‌شود که ما در راه آشکار و روشنی قدم به سوی آینده برداریم و بیشتر تلاش کنیم. نباید تنها منتظر ظهور مهدی (عج) باشیم بلکه باید در این راستا فعالیت کنیم و به وعده‌های پروردگار ایمان داشته باشیم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حضرت مهدی (عج) که خداوند به وسیله او زمین را پر از عدل و داد می‌کند از اهل بیت حضرت محمد (ص) است و ما معتقدیم که حضرت مسیح (ع) نیز ظهور خواهد کرد و دولت عدل بر جهان حکمفرما خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله همچنین به نشانه‌های ویژه پیش از ظهور امام مهدی (عج) اشاره کرد و گفت: پیش از ظهور سفیانی و خراسانی و یمانی ظهور خواهند کرد و سفیانی با فرستادن ارتشی به سوی مدینه جنایت‌ها و خرابی‌های زیادی در مدینه به بار خواهد آورد.

وی با اشاره به ضرورت آماده بودن برای برپایی قیامت و ظهور حضرت مهدی (عج) در عین حال تاکید کرد که نمی‌توان میان احادیث و زمان دقیق برپایی قیامت رابطه خاصی قائل شد و این زمان بر کسی آشکار نیست.

۱۳۹۳/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...