نسخه چاپی

واكسینه شدن 10 هزار قلاده سگ گله در لرستان

مدیركل دامپزشكی لرستان گفت: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری های مشترك بین دام و انسان، 10 هزار قلاده سگ گله سالانه در این استان واكسیناسیون می شوند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ابراهیم توکلی روز شنبه در جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی استان با بیان اینکه دامپزشکی موظف به واکسیناسیون این تعداد سگ است افزود: این اقدام در راستای جلوگیری از انتشار و ابتلا بسیاری از بیماری از جمله بیماری هاری انجام می شود.

وی اظهار داشت: کنترل و بیماری هاری باید به صورت جدی آموزش داده شود چراکه بسیاری از موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن به دلیل عدم آگاهی از عواقب این بیماری و مراجعه نکردن به مراکز درمانی است.

وی با تاکید بر مراجعه فوری افراد به مراکز درمانی در این راستا تصریح کرد: سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری هاری بسیار ضعیف است و آموزش و پرورش باید برنامه های آموزشی در ین خصوص را جز اولویت های خود قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شیوع بیماری تب مالت در استان نیز در حال افزایش است گفت: این بیماری سالانه میلیارد ها ریال خسارت به دامداران وارد می کند که با توجه به اقتصاد دام محور لرستان، این میزان زیان موجب ضرر اقتصادی در کل استان می شود.

وی با انتقاد از اینکه کشتارگاههای سنتی، تست و کشتار دام استاندارد ندارند اظهار داشت: طرح واکسیناسیون به صورت 100 درصد در دامداری سنتی انجام نمی شود و این در حالی است که بیش از 95 درصد دامداری استان سنتی است.

وی اضافه کرد: در این راستا طرح توسعه و مبارزه با بروسلوز ( تب مالت) در مناطق روستایی و عشایری لرستان آماده شده که در صورت تخصیص اعتبار در نقاط مختلف اجرا خواهد شد.

۱۳۹۳/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...