نسخه چاپی

تشویق مربی جوان ایرانی از سوی قهرمانان 5 دوره جهان

یك دوره كلاس مربیگری فوتبال زیر نظر اتحادیه فوتبال برزیل و با حضور مربیانی از 25 كشور جهان از جمله 7 نفر از كشورمان در شهر سن پائولو برگزار شد.

به گزارش برنا، در این دوره از کلاس که سالی یک بار به میزبانی اتحادیه فوتبال برزیل برگزار می شود، 7 مربی از کشورمان به نام های اسماعیل حلالی، علی فلاح دار، محمود فکری، علی عباسپور، کاظم محمودی، علی ذوالفقاری و امید زهره وند نیز حضور داشتند که اعزام این نفرات زیر نظر اتحادیه فوتبال ایران صورت گرفت.

این دوره مربیگری 9 روز به طول انجامید و مربیان زیادی از نقاط مختلف جهان حضور داشتند و زیر نظر افراد باتجربه ای همچون پروفسور مافیا رییس اتحادیه فوتبال برزیل، تکسیرا مربی اسبق تیم ملی این کشور، جورجینهو و اوسوالدو آلوارز مسائل تاکتیکی، بدنسازی و ... را فرا گرفتند.

این کلاس 13 اسپانسر داشت و این مساله نشان از اهمیت بالای این دوره مربیگری داشت.

در جریان برگزاری این دوره مربیان کشورمان از امکانات و زیرساخت های ورزشی شهر سن پائولو به عنوان یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2014 بازدید کردند.


* تشویق مربی ایرانی از سوی قهرمانان 5 دوره جهان

در جریان برگزاری این دوره مربیگری علی فلاح داریکی از مربیان کشورمان که سابقه کار در تیم شموشک را نیز در کارنامه دارد، با بزرگان فوتبال برزیل به گفتگو درخصوص ضعف های این کشور پرداخت. او در این صحبت ها چند مساله مهم را مطرح کرد که این موضوع تشویق افراد کشور میزبان مخصوصاً رییس اتحادیه فوتبال این کشور را به دنبال داشت.

چرا برزیل مدت هاست که قهرمان نمی شود؟ فوتبال برزیل دچار چه بیماری هایی شده است؟ چرا دیگر بهترین بازیکن جهان از برزیل نیست؟ و ... ، سوالاتی بودند که مربی جوان ایرانی از برزیلی ها پرسید.

نکته جالب تر اینکه فلاح دار به پاسخ برخی از این سوالات نیز اشاره کرد که این موضوع نیز باعث تعجب افراد حاضر در این کلاس درخصوص علم بالای مربیان ایرانی شد.

مافیا، رییس اتحادیه فوتبال برزیل خطاب به هموطنانش گفت " ما 5 بار قهرمان جهان شده ایم، اما یک ایرانی بیماری های ما را عیان می کند."

فلاح دار اشاره کرد که ستاره های فوتبال برزیل دیگر در درون سیستم حرکت نمی کنند و حرکت آنها احساسی شده است. او همچنین به سیستم گلخانه ای فوتبال برزیل نیز اشاره کرد.


* ایران چه فرقی با برزیل دارد؟

فلاح دار در گفتگو با برنا معتقد است که فوتبال ایران شبه راهی از برزیل می باشد. او می گوید: همان بیماری ها و نواساناتی که در برزیل وجود دارد، در فوتبال ایران نیز دیده می شود. در نوع بدنسازی شاید هر دو کشور به یک شکل تمرین کنند، اما وسائل در برزیل بسیار پیشرفته هستند. در واقع عدم وجود وسائل مناسب در ایران روی کار ورزشکاران و مربیان تاثیر منفی می گذارد.

این مربی جوان عنوان می کند: مساله دیگر نقشب الای اسپانسر در رشد فوتبال است. در این کلاس 9 روزه 13 اسپانسر حضور داشتند که این مساله نشان از اهمیت بالای موضوع دارد.

فلاح دار به مساله تیم های پایه نیز اشاره می کند و می گوید: سیموئز سرمربی سابق تیم امید ایران هم اکنون به عنوان مدیر زیر 25 ساله های باشگاه سائوپائولو فعالیت می کند. او عنوان می کرد که هر ساله 10 درصد از یک تیم به تیم رده بالاتر می رودو این انتقال باید صورت بگیرد.

مربی فوتبال کشورمان به یک نکته جالب نیز اشاره کرد: "افراد بسیاری از بزرگان فوتبال برزیل که قهرمانی در جام جهانی را نیز در کارنامه دارند، سعی می کنند بدون گذراندن کلاس های اصلی مربیگری وارد این عرصه شوند، اما اتحادیه فوتبال برزیل این اجازه را به آنها نمی دهد. در ایران اینموضوع کاملاً برعکس است و افراد به راحتی مدرک مربیگری بدست می آورند و روی نیمکت مربیگری می نشینند. این مساله در آینده منجر به عدم پیشرفت بازیکنان جوان می شود؛ چرا که این مربیان چیزی برای یاد دادن به بازیکنانشان ندارند.

۱۳۹۱/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...