نسخه چاپی

كلم بروكلی بخورید تا دیرتر پیر‌ شوید

كارشناس تغذیه مركز بهداشت شهرستان كرمانشاه معتقد است، مصرف كلم بروكلی پیری را به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش نما، لیلا رضا‌زاده در گفت و گو با ایسنا، گفت: کلم بروکلی در هرم غذایی در دسته سبزیجات قرار دارد و هر دو نوع فیبر محلول و نامحلول که معمولا در میوه و سبزیجات وجود دارد در کلم بروکلی یافت می‌شود.

وی ادامه داد: فیبر موجود در کلم بروکلی چون حجم زیادی را از معده اشغال می‌کند از چاقی، افزایش قند و کلسترول و ... پیشگیری کرده و در کنترل وزن افراد مفید است.

به گفته این کارشناس تغذیه فیبر موجود در کلم بروکلی حرکات روده را سریع می‌کند و مانع از ابتلا به یبوست می‌شود.

رضا‌زاده خاطرنشان کرد: بروکلی جذب قند و گلوکز را نیز در روده کم می‌کند و در کنترل دیابت نیز موثر است.

وی به محتوای بالای ویتامین C موجود در کلم بروکلی اشاره و عنوان کرد: کلم بروکلی علاوه بر ویتامین C، بتاکاروتن فراوانی نیز دارد که از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی به شمار می‌رود و اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند.

رضازاده تصریح کرد: کلم بورکلی به دلیل وجود همین بتاکاروتن خاصیت ضد سرطانی دارد و به علاوه برای جلوگیری از التهاب مفاصل، بیماری‌های قلبی و عروقی و پیری مفید است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه در کلم بروکلی ماده دیگری به نام "سولفوران" وجود دارد، یادآوری کرد: این ماده نیز تعداد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: کلم بروکلی ماده‌ای است که مانند لبنیات محتوای بالایی از کلسیم دارد که برای پیشگیری از پوکی استخوان مفید است.

۱۳۹۳/۸/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...