نسخه چاپی

تضییع حق باشگاه‌ها با پخش بازی تیم‌ملی

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: اگر قرار است بازی تیم ملی مقابل كره جنوبی از تلویزیون پخش شود بهتر است با تعامل بازی‌های باشگاهی هم از تلویزیون پخش بشود چرا كه در صورت عدم این كار حق باشگاه‌ها ضایع می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، مهرزاد خلیلیان ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهداء (ع) در خصوص پخش دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی، گفت: بازی تیم ملی فوتبال هر کشور مهمترین بازی به حساب می‌آید و همه ملت حق دارند که بازی را ببینند و حتی در همه جای دنیا هم ایرانی‌ها دوست دارند بازی تیم کشورشان را تماشا کنند اما پخش این بازی علنا باعث تضییع حق باشگاه‌ها می‌شود. چرا که بازیکنان تیم ملی از همین باشگاه‌ها هستند و ما به دلیل تعهدهایی که به اسپانسر داریم این مسئله باعث تضییع حق باشگاه‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: بحث لج و لجبازی در میان نیست اما اگر قرار است بازی تیم ملی از تلویزیون پخش شود بهتر است بازی‌های باشگاهی هم از تلویزیون پخش شود. ما در این مدت فعالیت‌هایی که کردیم به خاطر احقاق حقوق فوتبال بود و جلسات متعددی را برگزار کردیم و حتی وزارت ورزش هم پیگیر این مسئله بود اما از سازمان لیگ خواستار این هستیم که بررسی‌های لازم را انجام دهند که اگر بازی‌های تیم ملی پخش می‌شود برای جلوگیری از تضییع حقوق باشگاه‌ها بازی‌های باشگاهی هم از تلویزیون قابل دیدن باشد. چرا که در این روزها مردم زیادی در بیمارستان‌ها، هیأت‌های مذهبی و ... به دنبال پیگیری بازی‌های فوتبال هستند و وقتی پخش نمی‌شود این مسئله باعث بی‌اطلاعی مردم خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص جلسه‌ای که مدیران فوتبال با عزت‌‌الله ضرغامی رئیس صدا و سیما داشتند اظهار داشت: من خودم در آن جلسه بودم و جلسه خوبی هم برگزار شد اما نمی‌توان با یک جلسه به ارزیابی رسید. برای این مسئله ده‌ها ساعت بحث شده و حتی موضوع حق پخش در شورای امنیت ملی هم مورد بررسی قرار گرفته و باید قبول کرد پخش فوتبال با منافع گروه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... کشورمان در ارتباط است. صدا و سیما هم به عنوان یک رسانه ملی فعالیت می‌کند و علاقمندان به فوتبال در سراسر دنیا بازی‌ها را اینطور می‌دیدند البته آنها هم حق دارند و درباره جلسه باید بگویم که جلسه خوبی بود اما نتیجه‌گیری نشده است.

خلیلیان در پاسخ به این سوال که پخش نشدن مسابقات فوتبال از تلویزیون به ضرر مردم است یا تلویزیون و یا فوتبال،‌گفت: به نظر من هر سه طرف در این خصوص ضرر کردند و این یک بازی باخت - باخت است که باید تبدیل به بازی برد - برد شود اما طرفین باید قانع‌تر باشند چرا که نه آنقدر که سازمان لیگ می گوید شدنی است و نه این حدی که صدا و سیما می‌خواهد. به هر حال نمی‌شود به درخواست سازمان لیگ بعد از یک سال رقم حق پخش را 5 تا 10 برابر بیشتر کنیم و از طرف دیگر هم با مبلغی که سازمان صدا و سیما می‌گوید باشگاه‌ها ضرر می‌کنند و به نظرم در این میان یک منصف کاردان باید میان طرفین میانجیگری کند که شنیده‌ام مناف هاشمی معاون وزیر ورزش به دنبال این کار است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در ادامه صحبت‌هایش در مورد پیروزی این تیم مقابل استقلال خوزستان در هفته سیزدهم لیگ برتر، افزود: عبدالله ویسی یکی از بهترین بازیکنان سپاهان بود که به گفته خودش 10 سال خوب را در این تیم سپری کرده اما در بازی تیمش مقابل ما فقط دیدم که آنها روی به ارسال توپ‌های بلند آوردند تا منتظر شانس بمانند و فوتبال روی زمین از تیم ویسی ندیدم که با این همه سبقه خوب حیف است تیم ویسی اینگونه بازی کند.

وی ادامه داد: البته ما در این بازی روی حادثه گل خوردیم و رحمان احمدی به دلیل برخورد سر بازیکن استقلال خوزستان به دهانش 6 بخیه خورد و فکر می‌کنم کار بازیکن حریف اخراج باشد. البته ما در نیمه اول با کار خوب پدیده لیگ مهدی شریفی به بازی برگشتیم اما در نیمه دوم بازی زیبایی از سوی تیم‌ ما انجام شد و خوشحالم که بازی را بردیم. هر چند که این بازی بدون هوادار بود و کسی این بازی را ندید. اما باید بگویم که نبودن حاج‌صفی، حمودی، خلیل‌زاده، خلعتبری و محرم نویدکیا باعث شده بود که در این بازی اساس تیم ما غایب باشد و به شدت آسیب‌ دیدیم.

خلیلیان در پایان در خصوص آخرین وضعیت شجاع خلیل‌زاده و علی حمودی،‌گفت: این موضوع از نظر ما صددرصد تمام شده است و دیگر آن را پیگیری نمی‌‌کنیم چرا که انرژی، وقت و اعتبار زیادی از ما برد اما ما به حق و حقوق خودمان نیاز داریم و تاج هم گفته که باید پول‌ها را پس بدهند.

۱۳۹۳/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...