نسخه چاپی

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری رومانی

مردم رومانی امروز یكشنبه برای انتخابات رئیس جمهور جدید این كشور به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از ریانوستی، ۱۴ نامزد در انتخابات ریاست جمهوری رومانی شرکت کرده اند تا پس از پایان انتخابات و شمارش آرا جانشین ترایان باسسکو مشخص شود.

بر اساس این گزارش پیشتازان اصلی انتخابات ریاست جمهوری رومانی ویکتور پونتا نخست وزیر کنونی این کشور از حزب سوسیال دموکرات و کلاوس ایوهانیس شهردار شهر سیبیو از ائتلاف راستگرای احزاب لیبرال ملی و لیبرال دموکرات هستند.

بر اساس نظرسنجی موسسه سی اس سی آی رومانی بیش از ۴۰ درصد رای دهندگان تمایل دارند تا به ویکتور پونتا رای دهند و ۲۹ درصد آنها نیز از ایوهانیس حمایت می کنند.

النا اودرا وزیر سابق توسعه منطقه ای رومانی و کالین پوپسکو نخست وزیر سابق رومانی نیز از جمله پیشتازان اصلی این انتخابات به شمار می روند.
پونتا قول داده است تا در صورت انتخاب شدن مالیات ها را کاهش دهد و مزایای بازنشستگی را افزایش دهد و روابط دوستانه این کشور با اتحادیه اروپا و چین را حفظ کند و همه پرسی سراسری در خصوص احیای نظام پادشاهی را برگزار نماید.

اگر هیچ یک از نامزدهای شرکت کننده در انتخابات موفق به کسب پیروزی در دور نخست نشوند دور دوم انتخابات ۱۶ نوامبر یعنی دو هفته دیگر برگزار خواهد شد.

۱۳۹۳/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...