نسخه چاپی

برزیل سد راه جاسوسی آمریكا می شود

مقامات برزیل برای جلوگیری از اقدامات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریكا، اقدام به ایجاد كابل اینترنت از برزیل به پرتغال می كنند.

به گزارش نما رویترز نوشت، قرار است این کابل اینترنت در سراسر اقیانوس اطلس ساخته شود تا دست آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از جاسوسی در این کشور کوتاه شود.

کارشناسان این اقدام دولت برزیل را مهمترین گام در قطع روابط با شرکت های فناوری آمریکا می دانند. پیش بینی می شود که این پروژه نیازمند 3500 مایل (5.632 کیلومتر) کابل فیبر نوری است و فورتالزا در برزیل را به پرتغال متصل می کند. هزینه این پروژه 185 میلیون دلار برآورد شده است و قرار است برای این پروژه با هیچ پیمانکار آمریکایی قراردادی منعقد نشود.

مدارک فاش شده توسط اسنودن در سال گذشته نشان داد که آمریکا به تمام اطلاعات شخصی شهروندان برزیلی دسترسی دارد و تماس های دیلما روسف رییس جمهور این کشور و سفارتخانه های واقع در برزیل و همچنین شرکت نفتی دولتی پتروبراس را شنود می کند.

رییس جمهور برزیل در سخنرانی سال گذشته خود در سازمان ملل، ورود به حریم خصوصی را به شدت تقبیح کرد.

برزیل در حال حاضر سیستم ایمیل شهروندان را از مایکروسافت به یک پلت فرم ملی به نام Expresso تغییر داده است و دولت را ملزم به همکاری با شرکت های داخلی کرده است.

برزیل هفتمین قدرت اقتصادی جهان است و متخصصان بر این باورند که قطع همکاری برزیل با آمریکا، در دو سال آینده باعث از دست دادن 35 میلیارد دلار درآمد برای دولت آمریکا می شود.

احداث کابل نوری اقیانوس اطلس از اوایل سال 2015 آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

۱۳۹۳/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...