نسخه چاپی

زندگینامه نخستین كشتیران اقیانوس آرام

زندگینامه«فردیناند ماژلان»، نخستین كسی كه در جهت غرب از اروپا به آسیا رفت و در اقیانوس آرام كشتی راند، از سوی انتشارات فاطمی منتشر شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، زندگینامه«فردیناند ماژلان»، نخستین کسی که در جهت غرب از اروپا به آسیا رفت و در اقیانوس آرام کشتی راند، از سوی انتشارات فاطمی منتشر شد.

به گزارش بولتن نیوز، حدود سال 1480، پسری به نام فردیناند ماژلان در کشور پرتغال به دنیا آمد. خانواده مکاژلان نجیب‌زاده و با اصل و نسب بودند؛ اما پول و قدرت کافی نداشتند. این خانواده، مزرعه‌ای داشتند که از دریا بسیار دور بود. این‌جا، جایی بود که فردیناند، سومین و کوچک‌ترین فرزند خانواده بزرگ شد.

زندگی فردیناند در آغاز 12 سالگی تغییر کرد. لئونرا، ملکه پرتغال به پیک‌ایی نیاز داشت. این پیک‌ها کسانی بودند که پیام خانواده سلطنتی را به جاهای می‌بردند و فرمان آنها را اجرا می‌کردند. فردیناند برای این کار انتخاب شد. این پیک‌ها، آموزش‌های خوبی می‌دیدند و با مهم‌تریسن افراد این سرزمین ملاقات می‌کردند.

و اما فردیناند ماژلان که بود؟...او نخستین کسی بود که در جهت غرب از اروپا به آسیا رفت و در اقیانوس آرام کشتی راند. ماژلان همچنین نخستین کسی بود که با هدف دور زدن کرهٔ زمین، رهبری یک ناوگان اکتشافی را عهده‌دار شد. اگر چه خود در میانهٔ سفر درگذشت، گروهی از افراد و ناوگانش توانستند در ۱۵۲۲ میلادی کرهٔ زمین را با موفقیت دور بزنند و به اروپا بازگردند.

«فردیناند ماژلان» از مجموعه «چه کسی بود؟ »، نوشته سایدل کرامر با ترجمه ثریا طیبی را انتشارات فاطمی منتشر کرده است. این مجموعه با نگاهی داستان‌گونه به بیان و شرح زندگی مشاهیر علم و فرهنگ می‌پردازد. تاکنون 10 عنوان از کتاب‌های مجموعه«چه کسی بود؟ » منتشر شده است.

علاوه بر آشنایی نوجوانان با زندگی مشاهیر، ارائه و توسعه الگویی برای نگارش زندگی‌نامه مشاهیر ایرانی به نویسندگان از دیگر اهداف انتشار مجموعه«چه کسی بود؟ » است.

« فردیناند ماژلان» از مجموعه «چه کسی بود؟ »، نوشته سایدل کرامر با ترجمه ثریا طیبی را انتشارات فاطمی در 1500 نسخه و به قیمت 7000 تومان منتشر کرده است.

۱۳۹۳/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...