نسخه چاپی

ازغدی: امام حسین(ع) مرز بین شیعه واقعی و شیعه دروغگو را مشخص كرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام حسین(ع) مرز بین شیعه واقعی و شیعه دروغگو را به خوبی مشخص و ترسیم كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، 'حسن رحیم پور ازغدی' عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، افزود: شیعیان دروغگو در زمان امام حسین(ع) 'حسین حسین' می کردند اما در صحنه عاشورا آن حضرت را تنها گذاشتند.

وی با بیان اینکه شیعه واقعی در راه دفاع از حق چرتکه نمی اندازد، گفت: امروز نیز کسانی که مرتب وطن وطن می کنند و در زمان عمل عقب می کشند، شیعه ریاکار خوانده می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دفاع از وطن وظیفه ملی و میهنی است در حالی که در زمان جنگ تحمیلی عده ای به بهانه گرفتاری به صحنه نیامده و تنها نام وطن را به زبان داشتند.

وی گفت: امروز نیز برخی افراد فاسق و نادان سخنان بیهوده را نشر می دهند، آنان پای ماهواره ها نشسته و سیاستهای مخالف دین را باور می کنند و بر اساس آن مقاله می نویسند و حرف می زنند.

رحیم پور ازغدی افزود: در حقیقت می توان گفت عده ای امروز بر 'یزید مرده' لعنت می فرستند اما با 'یزید زنده' که همان آمریکا و رژیم صهیونیستی است، کاری ندارند.

وی ادامه داد: عده ای مستحبات را انجام می دهند اما حاضر نیستند ذره ای از جان و مال خود را در راه دین صرف کنند در حالی که منطق عاشورا این بود که در جنگ حق علیه باطل بدون هیچ محاسبه ای به وظیفه و تکلیف خود عمل کنند.

او گفت: منطق کوفیان برای یاری رساندن به امام حسین(ع) این بود که مرتب محاسبه می کردند و در نهایت با محاسبات مادی خود حضرت را تنها گذاشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شهادت امام حسین(ع) نصرت و پیروزی بزرگ است، کسانی که چشم ظاهر بین دارند حسین(ع) را کشته می پندارند در حالی که آنهایی که با معیارهای بزرگ همه چیز را می سنجند می دانند که حسین(ع) پیروز شده است.

وی گفت: تعریف مرگ و زندگی با رشادت امام حسین(ع) تغییر یافت بطوری که هر مرگ باعزت بهتر از زندگی با ذلت است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه عاشورا درس هستی شناسی و حق شناسی است گفت: در روز عاشورا بزرگترین تجمع مذهبی جهان از عزاداران حسینی تشکیل می شود.

۱۳۹۳/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...