نسخه چاپی

مفتی وهابی عربستان یزیدی است

آیت الله سلیمانی با بیان اینكه اظهارات مفتی عربستان نشان از گرایش او به شخصیت و تفكر یزیدی دارد؛ گفت: از مفتی وهابی عربستان، انتظاری جز حمایت از یزید نمی‌توان داشت.

به گزارش نما به نقل از رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به اظهارات اخیر مفتی عربستان سعودی واکنش نشان داد و اظهار داشت: از مفتی وهابی عربستان، انتظاری جز حمایت از یزید نمی‌توان داشت.

وی افزود: یزید اگر مفسد نبود به چنین جنایت شنیعی دست نمی‌زد؛ انجام چنین جنایتی، نیازمند داشتن آلودگی بسیاری است تا فردی چون سبط نبی مکرم اسلام(ص) را مورد هدف قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اولین بار نیست که برخی از آخوند نماها از یزید حمایت می‌کنند و در تاریخ اسلام 4 تن دیگر چنین نظری داده‌اند.

وی اظهار داشت: باید دانست برادران اهل سنت ما به هیچ وجه چنین چیزی را قبول ندارند و جنایات یزید را محکوم می‌کنند. شخصیتی مانند احمد حنبل به سه دلیل، یزید را کافر معرفی کرد. او به سه آیه قرآن استشهاد و مسلمانی یزید را رد می‌کند.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: در خود عربستان نیز علمایی حضور دارند که جنایات ددمنشانه یزید را محکوم کرده و مظلومیت امام حسین(ع)را با نهایت صراحت قبول دارند؛ چنانچه سال گذشته امام جماعت مسجد قبا مسأله مظلومیت اباعبدالله را در حادثه کربلا مطرح کرد و شعری زیبا را در رثای ایشان خواند که در این اشعار، حقانیت امام حسین(ع) نمایان بود.

وی خاطرنشان کرد: این‌گونه نیست که حرف اول و آخر عربستان را مفتی اعظم آن بزند. علمای بیدار و آگاه در تمام دنیای اسلام، چنین کسی را نمی‌پذیرند و محکومیت ابا عبدالله از سوی این مفتی وهابی، طبق قاعده کلی «از کوزه همان تراود که در اوست»، نشان می‌دهد خود او نیز به شخصیت و تفکر پلید یزید گرایش دارد.

۱۳۹۳/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...