نسخه چاپی

اعلامیه‌های داعش در نزدیكی پایگاه آمریكا

گزارش‌ها از كشف چندین اعلامیه تبلیغاتی مربوط به داعش در نزدیكی یك پایگاه نظامی مربوط به تفنگداران نیروی دریایی آمریكا در ایالت ویرجینیا خبر می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» به نقل از مقامات پنتاگون از کشف چندین اعلامیه که ظاهرا تبلیغات داعش بوده اند، در نزدیکی یک پایگاه نظامی تفنگداران دریایی در ایالت «ویرجینیا» خبر داد.

بر این اساس، اعلامیه های کشف شده شامل پرچم داعش و نوشتاری به زبان عربی است با این معنی: «ما از مکزیک و با قطار به اینجا آمده ایم».

یکی از سخنگویان نیروی دریایی آمریکا در گفت و گو با «دیلی بیست» گفت که درحالیکه امکان جعلی بودن این اطلاعیه ها وجود دارد اما مقامات پایگاه نظامی آمریکا در ویرجینیا این اعلامیه ها را جدی گرفته اند؛ پرچم داعش در این اعلامیه ها وارونه چاپ شده است.

در مجموع 7 عدد از این اعلامیه ها در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در ویرجینیا کشف شده اند اما تفنگداران دریایی آمریکا درباره اینکه این اعلامیه ها در کدام ساختمان و توسط چه کسی کشف شده است، حرفی نزدند.

هیچ پیام مشابه ای در سایر پایگاه های نظامی آمریکا پیدا نشده است.

مقامات آمریکایی در مصاحبه با «ان بی سی» اعلام کرده اند که هم بخش تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا و هم اف بی آی در این زمینه اطلاع رسانی شده اند و با کمک مسئولان امنیتی این پایگاه، در حال تحقیقات هستند.

تفنگداران نیروی دریایی آمریکا آموزش دیده اند تا هرگونه فعالیت جزئی و مشکوک را گزارش کنند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که مسئولان آمریکایی به شدت نگران بازگشت آن دسته از آمریکایی هایی هستند که برای همراهی با داعش به سوریه و عراق رفته اند و دارای گذرنامه های غربی هستند و می توانند به راحتی به کشورشان بازگردند و با آموزش هایی که از شبه نظامیان دیده اند، اقدام به ارتکاب حملات تروریستی در خاک آمریکا کنند.

۱۳۹۳/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...