نسخه چاپی

درخواست ژنرالهای بازنشسته از نتانیاهو

بیش از صد ژنرال و جاسوس بازنشسته اسرائیلی در نامه‌ای با انتقاد از سیاستهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواستند تا در مسیر سازش با فلسطین حركت كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در اقدامی که می‌توان آن را بزرگترین اعتراض مقامات امنیتی اسرائیل دانست، 106 ژنرال و مدیر بازنشسته موساد با امضای نامه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستند تا نسبت به آغاز فرآیندی دیپلماتیک برای سازش با فلسطینیان اقدام کند.

چندین نفر از این مقامات سابق اسرائیلی در مصاحبه با یک شبکه خبری اعلام کردند که این رژیم قدرت و ابزار لازم برای دستیابی به راه‌حل دو دولت را داشته اما علت عدم دستیابی به این توافق مدیریت ضعیف در درون کابینه اسرائیل است.

ژنرال ایان بین روون دراین باره گفت: ما به دلیل نیاز برای تسلط بر میلیون‌ها نفر به بهانه تهدیدات امنیتی به سمت ایجاد یک جامعه دوقطبی و فاقد اخلاق حرکت می‌کنیم. من تردیدی ندارم که نتانیاهو به دنبال رفاه مردم اسرائیل است اما تصور می‌کنم که وی از نوعی نابینایی سیاسی رنج می‌برد که باعث ترس ما و خود وی شده است.

این نامه توسط آمنون رشف، فرمانده سابق نیروهای مسلح اسرائیل تهیه شد. وی روز جمعه در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که از واقعیت جنگ‌هایی که هر چند سال میان دوطرف انجام می‌شود خسته شده است.

درخواست این ژنرال‌های اسرائیلی منعکس کننده پیشنهاد کنفرانس صلحی است که در جریان جنگ غزه در تابستان جاری از سوی یاکوف پری، وزیر علوم اسرائیل ارائه شد.

تا کنون سابقه نداشته است که ژنرال‌های بازنشسته اسرائیلی با این تعداد به اظهار نظر درمورد مسائل سیاسی بپردازند.

۱۳۹۳/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...