نسخه چاپی

حمله به عزاداران حسینی در ۱۹ روستای بحرین

نیروهای رژیم آل خلیفه، بار دیگر به مراسم عزاداری حضرت امام حسین (ع) در ۱۹ روستای بحرین حمله كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جمعیت حقوق بشر بحرین، با انتشار بیانیه ای از تعرض به مراسم عزاداری سالار شهیدان در 19 روستای بحرین خبر داد و پافشاری رژیم آل خلیفه در نقض حق آزادی برگزاری مراسم دینی و مذهبی را محکوم کرد.

جمعیت حقوق بشر بحرین تاکید کرد: آزادی برگزاری مراسم دینی و مذهبی، یکی از حقوق مسلّم انسان‌هاست که ماده 18 منشور جهانی حقوق بشر و مواد 22 و 311 قانون اساسی بحرین آن را به رسمیت می شناسد، اما با وجود هشدارهای مستمری که سازمان های حقوقی داخلی و بین المللی در این خصوص داده اند، رژیم آل خلیفه همچنان به نقض این حقوق، ادامه می دهد.

جمعیت حقوق بشر بحرین همچنین در این بیانیه تاکید کرد که نظامیان رژیم حاکم در بحرین، تنها در ماه اکتبر، 213 بار به خانه های مردم یورش بردند و 145 تن از جمله 3 زن و 6 کودک را بازداشت کردند.

در این بیانیه آمده است: در این مدت، 187 تظاهرات مسالمت آمیز در روستاها و مناطق مختلف بحرین برگزار شد که نظامیان رژیم حاکم به 25 مورد از این تظاهرات حمله ور شدند و تظاهرات‌کنندگان را سرکوب کردند که در نتیجه آن، 10 نفر به ضرب گلوله ساچمه ای و 2 تن به ضرب گلوله جنگی هدف قرار گرفتند و 4 تن نیز به سبب ضرب و جرح، زخمی شدند.

جمعیت حقوق بشر بحرین همچنین از صدور احکامی معادل حدود 329 سال زندان برای 66 متهم سیاسی و ابطال شناسنامه 10 شهروند بحرینی و محکوم کردن هر یک از آنان به پرداخت 100 دینار بحرینی خبر داد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

۱۳۹۳/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...