نسخه چاپی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفتگو با نما:

برخی از مشاورین رئیس جمهور بدنبال خودنمایی سیاسی هستند

عکس خبري -برخي از مشاورين رئيس جمهور بدنبال خودنمايي سياسي هستند

بهروزنعمتی گفت:مشاور محترم رئیس جمهور چگونه می تواند بگوید اقلیت در مجلس تصمیم گیر اصلی است؟، باید از اظهارنظرهای و خودنمایی های سیاسی و رفتارهای كه بیشتر از روی ضعف آدمها بوده تا قوت آنها پرهیز كنیم.

به گزارش نما ، برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم زیر سایه حمله حسام‎الدین آشنا به نمایندگان مجلس، برگزار شد تا این اظهار نظر توهین آمیز نسبت به نمایندگان، در کنار ضعف مفرط اجرایی، سیاسی و فرهنگی گزینه پیشنهادی، زمینه ای برای اعتماد نمایندگان مجلس به نیلی احمدآبادی باقی نگذارد. این در حالی بود که به علت دلخوری شدید نمایندگان از اظهارات مشاور رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا از مانیتور راهروهای مجلس این جلسه را پیگیری کرد و به توصیه دولتی‌ها وارد صحن مجلس نشد.
بهروزنعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر مشاور فرهنگی رئیس جمهور، و تاثیر گذاری اینگونه اظهارات بر رای عدم اعتماد نمایندگان به نیلی احمد آبادی برای وزارتخانه علوم گفت : مشاورین باید عاقل تر از این باشند که بخواهند بین دو قوه اختلاف ایجاد کنند ، مشاورین مجرب باید با استناد به نظرات پخته و کارشناسی شده مسئولین ارشد کشور را راهنمایی کند نه اینکه خودش باعث کدورت شود ، اظهار نظر مشاورین بسیار دگم اندیش که آقای رئیس جمهور داشتند و راهنمایی های بسیار بدی که به ایشان کرده بودند جو بدی در بین نمایندگان بوجود آورده بودند ، امروز آیا مشاور محترم رئیس جمهور می تواند بگوید اقلیت در مجلس تصمیم گیر اصلی است چگونه به این سادگی مجلس را می شود متهم کرد؟
نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: اظهارات خارج از عرف مشاوران رئیس جمهور مبنای تصمیم گیری نمایندگان نیست و مجلس همواره مستقل فکر و تصمیم گیری می کند ، گاهی اوقات حواشی و کسانی که بیرون از این جایگاه هستند ممکن است به برخی از مسائل دامن بزنند مثل اظهار نظر همین مشاورانی که بیشتر از سر بی اطلاعی سعی کردند جو را ملتهب کنند یا با تهدید عمل کنند.
نعمتی افزود : اینکه از چند روز پیش تر از زمان جلسه رای اعتماد در رسانه ها به مجلس حمله کنند نه تنها مجلس را قانع نکرد بلکه مجلس را قاطع تر کرد نسبت به اظهارات نسنجیده ای که از سوی برخی از مشاوران رئیس جمهور اعلام می شود واکنش نشان دهد، این اظهارات اثرات بدی روی جامعه می گذارد اجازه باید داد کارها با رویکرد عقلانی پیش برود و باید از اظهارنظرها و خودنمایی های سیاسی و رفتارهای که بیشتر از روی ضعف آدمها بوده تا قوت آنها پرهیز کنیم تا این فضای تعاملی که بین هر 3 قوه است روند خوب خود را ادامه دهد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با واکنش به برخی از اظهارات رئیس جمهور در سفرهای استانی گفت : نکته دیگر من خطاب به رئیس جمهور است ایشان همانطوری که در مجلس می آیند و می گویند ما همواره در کمال ادب و بر مبنای قانون حرف می زنیم و احترام مجلس را داریم و قانون در میان ما است انتظار داریم آن زمانی هم که بین مردم می روند و در انظار عمومی حاضر می شوند نیز همین گونه حرف بزنند .
نعمتی درباره تعیین وزیر برای وزارتخانه علوم نیز خاطر نشان کرد: به نظر من گزینه های بهتر از آقای نیلی هم هست کسانی هستند که بتوانند در خط کشی مشخصی که نمایندگان به موضع علیه فتنه گران دارند نمایندگان را اقناع کنند.

۱۳۹۳/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...