نسخه چاپی

تمرین درس استكبارستیزی عاشورایی

مراسم ۱۳ آبان ساعت 9.30 در حالی از مقابل لانه جاسوسی آغاز شد كه همراهی هیات‌های مذهبی و راهپیمایان 13 آبان جلوه‌ای متفاوت به مراسم امسال داده است.

به گزارش  مهر، مراسم 13 آبان و راهپیمایی عزاداران حسینی با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان، اساتید دانشگاهی و طلاب و روحانیون با شعار مرگ بر امریکا از ساعت 9.30 آغاز شد.

بنابر این گزارش، یکی از ویژگی‌های مراسم امسال، حضور پررنگ هیات‌های مذهبی و عزاداری امام حسین(ع) به دلیل تقارن 13 آبان با روز عاشوراست.

قرائت دعای زیارت عاشورای در کنار پیکر 45 شهید گمنام

در این مراسم همچنین دعای زیارت عاشورا در کنار پیکر 45 شهید گمنام دفاع مقدس با حضور عزاداران امام حسین(ع) و راهپیمایان روز 13 آبان خوانده شد.

دعای زیارت عاشورا طلیعه مراسم استکبارستیزی امسال بود.

قرائت قطعنامه راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان

در ادامه مراسم، قطعنامه یوم الله 13 آبان قرائت شد. در بخشی از این قطعنامه آمده است: مردم غیرتمند و عاشورایی ایران اسلامی، ضمن افتخار به عملکرد انقلابی و الهام‌بخش خود در مبارزه با نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل، آمریکا را همچنان شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران می‌دانند

سخنرانی پناهیان در تجمع بزرگ 13 آبان

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنران مراسم امسال 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی گفت: برخی فکر می‌کنند مردم عاشورا را با گذشت زمان فراموش می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اما حضور چشمگیر مردم نشان داد که عاشورای امسال از هر سالی استکبارستیزتر است و استکبارستیزی ما از هر سال، عاشورایی تر است.

نمایش آثار هنرمندان جهان مقابل لانه جاسوسی

نمایشگاه عکسی از جنایات رژیم صهیونیستی و فتنه گران نیز در حاشیه برگزاری تجمع روز 13 آبان در خیابان طالقانی تهران و در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برپا شده است.

مسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه بین المللی «کارتون و کاریکاتور غزه» با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: در مسابقه بین المللی «کارتون و کاریکاتور غزه» 440 هنرمند از 49 کشور جهان با  1100 اثر شرکت کرده اند که  از میان این آثار 57 اثر به شکل بنر آماده سازی شده است و روز سه شنبه به مناسبت یوم الله 13 آبان مقابل لانه جاسوسی آمریکا به نمایش گذاشته شد.

شجاعی با اشاره به همزمانی روز عاشورا با 13 آبان ماه و بزرگداشت روز دانش آموز یادآور شد: این کاریکاتورها، نه تنها خنده دار نیستند بلکه حاوی طنز تلخی با موضوع کشتار مردم بی دفاع غزه است.

اقامه نماز جماعت توسط حجت الاسلام قرائتی

نماز جماعت ظهر و عصر در پایان تجمع بزرگ استکبارستیزی و به امامت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با حضور راهپیمایان روز 13 آبان و عزاداران حسینی(ع) در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا بر پا شد.



تشییع پیکر شهدای گمنام

همچنین پس از پایان نماز، پیکر 45 شهید گمنام دفاع مقدس بر دوش مردم عزادار حسینی و با فریاد مرگ بر امریکا، هیهات من الذله و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست به سمت میدان سپاه تشییع شد.

۱۳۹۳/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...