نسخه چاپی

"شكلات" و "فست فود" عاملی برای آفت دهان

یك دندانپزشك عمومی با اشاره به اینكه افرادی كه بیش از حد معمول دچار آفت‌های دهانی می‌شوند، می‌توانند با بررسی رژیم غذایی خود از ابتلای مجدد به این بیماری جلوگیری كنند، گفت: مصرف شكلات و غذاهای فست فود از عوامل موثر در ایجاد آفت‌های دهانی است.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، دکتر زهرا جعفریان با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده هیچ علت خاصی برای ابتلا به آفت‌های دهانی مشخص نشده است، گفت: قرار گرفتن در شرایط استرس‌آور یا مصرف شکلات، مواد حاوی پروتئین، گردو و غذاهای فست فود می‌تواند در ایجاد آفت موثر باشد.

این دندانپزشک عمومی خاطر نشان کرد: افرادی که بیش از حد معمول دچار آفت‌های دهانی می‌شوند، می‌توانند با بررسی رژیم غذایی خود از ابتلای مجدد به این بیماری جلوگیری کنند. بنابراین حساسیت‌های غذایی در برخی از افراد می‌تواند منجر به ابتلا به این بیماری شود.

وی افزود: البته ایجاد آفت بر روی زبان چندان شایع نیست. بروز این بیماری احتیاج به بررسی پزشک دارد. درصورت عدم بهبود این بیماری پس از چند روز مراجعه به پزشک الزامی است.

جعفریان کمبود آهن و اسیدفولیک را از عوامل موثر در ایجاد آفت‌های دهانی دانست و اظهار کرد: افرادی که به صورت متعدد به این بیماری مبتلا می‌شوند، باید به پزشک متخصص بیماری‌های دهان مراجعه کنند. انجام آزمایش جهت تشخیص عواملی که موجب ابتلای متعدد به این بیماری می‌شود نیز الزامی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه روش‌های درمان این بیماری در جهت درمان زودهنگام و کاهش درد بیماران است، تصریح کرد: ابتلا به این بیماری ممکن است منجر به مشکل شدن مصرف مواد غذایی یا حساسیت دهان به ادویه شود که پس از بهبود این مشکلات برطرف می‌شود.

۱۳۹۳/۸/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...